Skip to main content
فهرست مقالات

سفرنامه تربیتی یک معلم (دیدار از مدارس انگلستان)

گزارشگر:

(6 صفحه - از 68 تا 73)

خلاصه ماشینی:

"بررسیهای اخیر نشان داده است که‌ مدارس مستقل به دلایل زیر مورد توجه قرار گرفته است: عدهء شاگردان آنها از دارس دولتی‌ کمتر است؛ در این مدارس انظباط بیشتر است؛ به بچه‌ها اعتماد به نفس بیشتری داده‌ می‌شود؛ به روشها و شیوه‌های کار توجه‌ بیشتری مبذول شده است؛ حس مسئولیت بیشتری در بچه‌ها به‌ وجود می‌آورند؛ دانش‌آموزان شانس بیشتری برای‌ رفتن به دانشگاه به دست‌آوردن شغل‌ بهتر دارند؛ توجه به فرد و رعایت تفاوتهای فردی‌ بیشتر است؛ مدارس مستقل با خصوصی،مدارسی‌ هدف‌دار هستند. نحوهء ورود به مدرسه در دورهء آمادگی، دبستان و دبیرستان و اینکه در هریک از مقطعها،مدرسه دخترها و پسرها را برای‌ رسیدن به چه اهدافی آماده می سازد و نوع‌ آماده‌سازی در هریک از مقاطع سه‌گانه، نام دروس اجباری و اختیاری،میزان‌ معلومات و نوع تخصص معلمان،کارهای‌ فوق‌برنامه،برنامه‌های ورزشی و انواع آن، روز و ساعات برگزاری مسابقات در داخل یا خارج مدرسه،روز و ساعت ملاقات‌ شاگردان با کارکنان مدرسه،گزارشهای‌ مدرسه دربارهء هر شاگرد و نوع حفظ این‌ اطلاعات و گزارشها،به شرح زیر به آگاهی‌ والدین می‌رسد: 1-هر دانش‌آموز پرونده‌ای دارد که‌ تمام مکاتبات،یادداشتها،مصاحبه با والدین وسایل دیگر در آن نگهداری‌ می‌شود. اما از دانش‌آموزان انتظار خود انضباطی،ادب‌ و تواضع فراوان دارند،در هنگام بروز مورد خاصی،سیاست مدرسه این است که‌ دربارهء این رویداد،به‌طور عادلانه و منصفانه با شرکت‌کنندگان صحبت‌ می‌کنند و سعی دراند هر مسئله‌ای را با تفاهم متقابل حل کنند نام دانش‌آموزان‌ که واقعا بد رفتارند،در«دفتر انضباط مدرسه»ثبت می‌شود و والدین به عنوان‌ بهترین محل کمک به بچه‌ها مورد مشورت‌ قرار می‌گیرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.