Skip to main content
فهرست مقالات

مهارتهای شنیداری (نامه شماره 26)

نویسنده:

(1 صفحه - از 52 تا 52)

خلاصه ماشینی:

"هنگام ورود به مدرسه، این مهارت برای فرزند شما اهمیت بسیار خواهد یافت و میزان‌ توانایی یا ناتوانی او در کسب مهارتهای دیداری،چگونگی پیشرفت‌ او را در تمام دوران تحصیل تحت تأثیر قرار خواهد داد؛زیرا در فرآیند یادگیریهای مدرسه‌ای،او همواره با حروف،کلمات،اعداد، اشکال،نمودارها و فرمولهای بسیار سروکار خواهد داشت و باید آنها را بشناسد،بخواند،بنویسد و بیاموزد. برای مثال،یک‌ دگمه،دو مهره،یک سکه و سه لوبیا را در یک ردیف قرار دهید و از کودک خود بخواهید الگو را با حفظ نسبت و ترتیب اشیا دو یا سه‌ برابر کند. بازی را با الگوها و ترتیبها و نسبتهای گوناگون تکرار کنید و در نهایت،این فرصت را به فرزند خود بدهید تا او الگوهایی را انتخاب‌ کند،در یک ردیف بچیند و از شما بخواهد به همان ترتیب آنها را دو برابر کنید و در یک ردیف دیگر قرار دهید. 5-آمیزه‌ای از اشیای گوناگون به اندازه‌های متفاوت،مانند مجموعه‌ای از دگمه‌ها یا مشتی از حبوبات را در اختیار فرزند خود قرار دهید و از او بخواهید آنها را براساس اندازه(از کوچک به بزرگ‌ یا از بزرگ به کوچک)مرتب کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.