Skip to main content
فهرست مقالات

سفرنامه تربیتی یک معلم (بازدید از مدارس انگلستان) قسمت پنجم

گزارشگر:

(5 صفحه - از 57 تا 61)

خلاصه ماشینی:

"زیرا گوش دادن خیلی مهم است و سعی‌ می‌کنند این عادت را در بچه‌ها به وجود آورند که آنها هم به آنچه که گفته می‌شود، خوب گوش بدهند،همچنین از والدین‌ خواسته می‌شود که به‌طور منظم برای‌ بچه‌ها کتاب یا روزنامه و مقاله بخوانند و از بچه‌ها هم بخواهند که همین کار را تکرار کنند. معمولا هر معلمی،با پرسیدن سوالاتی‌ از خود سعی می‌کند از کار خود ارزشیابی و انتقاد کند،این سوالات به شرح زیر است: -آیا من به اندازهء کافی آماده هستم؟ -چه پیشرفت و بهبودی می‌توانم در سازمان و تشکیلات و ترتیب کلاسم به‌ وجود آورم؟ -آیا من از روابط و مناسبات کلاسم‌ راضی هستم؟ -آیا من به اندازهء کافی برای صحبت‌ کردن با بچه‌ها وقت صرف می‌کنم؟ -آیا همیشه می‌کوشم تا کارهای انجام‌ شده را با توانایی فرد فرد بچه‌ها پیوند بدهم؟ -آیا من به اندازهء کافی به بچه‌های با استعداد و باقریحه اجازه می‌دهم به‌طور آزادانه کار کنند؟ -آیا به اندازهء کافی برای توسعه روابط و ارتباطات خود با بچه‌ها،مدرسه و والدین‌ می‌کوشم؟ -معلم در پایان هر درس،این سوالات را از خود می‌پرسد: -شاگردان چه انجام داده‌اند و چه‌ کرده‌اند؟ -بنا بود چه چیزی یاد بگیرند؟ -آنچه باید یاد می‌گرفتند،چه اندازه با ارزش بود؟ -من چه کاری انجام دادم؟ -حالا در نظر دارم چه کاری انجام‌ بدهم؟ معلمان معتقدند که والدین هم‌ می‌توانند کار آنها را ارزشیابی کنند به این‌ سبب،آنان را تشویق می‌کنند تا آنجا که (به تصویر صفحه مراجعه شود)(به تصویر صفحه مراجعه شود) ممکن است،در مدرسه حضور فعالی‌ داشته باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.