خلاصه ماشینی:
"در حال حاضر معلمان علاقهمند از این روش در آموزش استفاده میکنند و چنین سؤالاتی را برای دانشآموزان خود طرح میکنند و یا برای تکلیف شب موضوعاتی را که با قوای ذهنی دانشآموزانشان هماهنگی بیشتری داشته باشد،انتخاب میکنند.
این سه مورد یعنی طرح سؤال-تعیین تکلیف شب مناسب و چگونگی راهبردهای یاددهی-یادگیری در کلاس درس سه نکتهء مسلم برای پرورش قوای فکری دانشآموزان است.
تکالیف شب بدون توجه به پرورش قدرت تفکر و حتی بدون توجه به ظرفیت بدنی دانشآموز برایش معین میشود و بدتر از آن،اینکه به بهانه و یا به علت ضیق وقت تکلیف تعیین شده توسط معلم در روز بعد مورد توجه،دقت و بازبینی قرار نمیگیرد و در نتیجه نوعی بیتوجهی به تکلیف و لاابالیگری در او را نیز پرورش میدهد و همه اینها به بهانهء تنگی وقت در کلاس درس انجام میشود.
تکالیف باید در جهت پرورش بهتر قوای فکری و ذهنی دانشآموزان ارائه شوند نه اینکه فقط تعیین تکلیف بدون محتوا و رونویسی بدون تفکر و دقت باشند."