Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه میزان افسردگی دانش آموزان شاهد مدارس راهنمایی "شاهد" اهواز با دانش آموزان غیر شاهد همان مدارس و سایر مدارس راهنمایی اهواز

نویسنده:

ISC (12 صفحه - از 123 تا 134)

کلید واژه های ماشینی : افسردگی دانش‌آموزان شاهد مدارس راهنمایی، اهواز، شاهد مدارس راهنمایی شاهد اهواز، میزان افسردگی دانش‌آموزان شاهد مدارس، مدارس، افسردگی، مدارس راهنمایی اهواز، دانش‌آموزان، شاهد اهواز با دانش‌آموزان غیرشاهد، دانش‌آموزان شاهد مدارس راهنمایی شاهد، دانش‌آموزان شاهد مدارس شاهد، شاهد، پسر مدارس راهنمای شاهد اهواز، دانش‌آموزان غیرشاهد مدارس شاهد، دانش‌آموزان غیرشاهد مدارس، راهنمای شاهد اهواز با دانش‌آموزان، دانش‌آموزان غیرشاهد مدارس غیرشاهد، مدارس و سایر مدارس راهنمایی، دانش‌آموزان غیرشاهد مدارس غیرشاهد نشان، نمره دانش‌آموزان شاهد مدارس شاهد، مدارس شاهد و دانش‌آموزان غیرشاهد، مقایسه میزان افسردگی دانش‌آموزان شاهد، CDS، شاهد و دانش‌آموزان غیرشاهد مدارس، مدارس راهنمایی، دانش‌آموزان مدارس راهنمایی اهواز، کودکان، مدارس راهنمایی " شاهد "، مقیاسهای، دانش‌آموزان غیرشاهد مدارس عادی

خلاصه ماشینی: "محققان بر حاصل نتایج بدست آمده از بررسی پرسشنامه گزارش کرده‌اند که‌ مقایسهء نمرات سه گروه در خرده مقایسها نشان داده است که‌ دانش‌آموزان غیرشاهد مدارس شاهد به‌طور معناداری کمتر از دو گروه دیگر علایم مرضی را گزارش داده‌اند،و هیچ تفاوت معناداری‌ بین دانش‌آموزان شاهد مدارس شاهد و دانش‌آموزان غیرشاهد مدارس عادی وجود ندارد. ضمنا دانش‌آموزان دختر در برخی از خرده مقیاسهای CDS (مثل افسردگی و مشکلات اجتماعی)به‌طور معناداری بیشتر از دانش‌آموزان پسر علایم مرضی نشان داده‌اند. این تحقیق با مساعدت مالی و حمایت اجرائی معاونت‌ فرهنگی بنیاد شهید اهواز اجرا و توسط آقای دکتر بهمن نجاریان‌ استادیار گروه راون‌شناس دانشگاه شهید چمران و خواهد فاطمه لیامی‌ کارشناس روان‌شناسی بالینی مرکز پژوهش شاهد استان خوزستان‌ انجام شده و گزارش آن در اختیار فصلنامه قرار گرفته است که‌ بدینوسیله از آنان تشکر می‌شود. 4-بین طول مدت شهادت پدر و نمره دانش‌آموزان شاهد مدارس شاهد در مقیاس CDS همبستگی منفی و معناداری وجود دارد. براساس نتایج این آزمونهای دانکن،در کلیه موارد فوق،تفاوتهای معنادار ملاحظه‌ نسبت به دو گروه دیگر بود و در هیچ موردی تفاوت معناداری بین نمرات دانش‌آموزان‌ شاهد مدارس شاهد و دانش‌آموزان غیرشاهد مدارس غیرشاهد ملاحظه نشد. این یافته‌ها فرضیه 4 این پژوهش را مورد تأیید قرار می‌دهد و ممکن است دلالت بر این داشته باشند که:1)علایم افسردگی‌ متعاقب از دست دادن پدر گذرا هستند،و هرچه طول مدت بیشتر باشد کودکان کمتر افسرده‌ می‌شوند(شاید به خاطر استفاده از مکانیزمهای مقابله‌ای و حمایتهایی که دریافت می‌کنند)، یا کودکان کوچکتر زودتر از بزرگترها آسیب اثرات منفی ناشی از فقدان پدر بهبود می‌یابند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.