Skip to main content
فهرست مقالات

اشباع شخصیت های تلویزیونی

نویسنده:

مترجم:

(12 صفحه - از 26 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : شخصیت، مخاطبان، اساطیر، شخصیت‌های تلویزیونی، مورکیمب، زنان، لذت، شخصیت‌های تلویزیونی کوپر و مورکیمب، نمایش، طبقهء کارگر

خلاصه ماشینی:

"باید بررسی کرد که چگونه شخصیت‌های خاص‌ تلویزیونی ممکن است برای اقشار خاصی از مخاطبان لذت‌بخش باشند و این امر را از طریق به کارگیری معانی اجتماعی،در تقابل با نظام شخصیت‌سازی و اسطورهء فردگرایی‌ انجام می‌دهند. نکتهء قابل تأکید این است که آنها،از راه حضور در برنامه‌های فراوان و متنوع،نام خود را به بسیاری از اقشار مخاطب شناساندند؛اقشاری که از نظر آنان،معنای هر شخصیت تلویزیونی با دیگری متفاوت‌ است. بی‌تردید،آگاهی‌ از مرگ به هیچ روی،به طبقهء اجتماعی مربوط نیست؛اما تلاش برای تداوم کار با آگاهی از چنین شرایطی،موجب شد تا وضعیت آنها برای طبقهء کارگر هیجان‌انگیزتر باشد؛طبقه‌ای که‌ در آن،مرگ در اثر بیماری صنعتی و پیش از موعد،معنای خاص و روشنی دارد. -البته برای مخاطبانی که از جنبهء اجتماعی،در موقعیتی قرار دارند که می‌توانند این موضوع را تشخیص دهند-در عوض،مورکیمب‌ شکل‌های تقابل را تأیید می‌کند و برای آنها جایگاهی قایل می‌شود. این تشخیص‌های خاص به نحوی آشکار،با شکل‌های موجود مخالفت سیاسی سازمان‌یافته‌ مرتبط می‌شوند؛به ویژه در بطن جنبش کارگری و بستگی به نظر اقشار مخاطب،در این‌ گروه‌ها دارد که آیا نقاب شخصیتی مورکیمب و موقعیت‌های نمایشی او این موضوع را به نحوی خاص،تأیید می‌کند یا نه. سخنرانی او در یک‌ برنامهء تلویزیونی دربارهء مشاهیر،همراه با سخنان بی‌وقفه و متقابلا تظاهر به‌ از دست دادن قدرت تکلم بود و سپس در میکروفن ایراد می‌شد؛مثلا در برنامهء این زندگی توست،وی به شخصیت معروفی که خودش برای تجلیل فراخوانده بود، بی‌توجهی کرد؛او به ایمن اندروز که نیشش تا بناگوش باز بود،گفت که هرگز اسمش‌ را نشنیده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.