Skip to main content
فهرست مقالات

پست کلاسیک هالیوود (بخش پایانی)

نویسنده:

(12 صفحه - از 62 تا 73)

کلید واژه های ماشینی : هالیوود ،فیلم ،کلاسیک ،فیلم‌سازان ،آمریکا ،پست کلاسیک هالیوود ،تحولات سینمای پساجنگ آمریکا ،سبکی ،سینمای کلاسیک هالیوود ،کلی ،روند کلی فیلم‌سازی آمریکا ،انتقادی ،پست‌مدرنیسم ،سیستم سبکی کلی فیلم بررسی ،هنری ،روند کلی سینمای آمریکا ،روند اصلی سینمای آمریکا ،کلاسی‌سیسم ،تحولات هالیوود جدید ،منتقدان ،مخاطبان ،بوردول ،سیستم ،توصیف ،واکنش‌های انتقادی به تحولات هالیوود ،سینمای آمریکا در دوران پساجنگ ،سینمای پساجنگ آمریکا با تغییر ،سینمای آمریکا ،دوران پساجنگ در سینمای کلاسیک ،تاریخی

خلاصه ماشینی:

"به گفتهء پای و مایلز، این نسل جدید فیلم‌سازان از ساختار هالیوود جدا بودند و غالبا آن را مورد انتقاد قرار می‌دادند و با تولید نوع جدیدی از فیلم سینمایی که قصه‌گویی قوی هالیوود کلاسیک را با سوژهء تخطی‌کنندهء سینمای بهره‌برداری و نوآوری‌های سبکی امواج جدید اروپایی ترکیب می‌کرد،روند کلی‌ فیلم‌سازی را در اسلوبی تحلیلی و خودآگاه،مورد بررسی قرار می‌دادند. ازاین‌رو،هالیوود جدید ممکن است نه از جنبهء تغییرات موضوعی و سبکی در فیلم‌سازی که‌ به وضوح،دوران معاصر را به یک اندازه از کلاسیسیسم هالیوود و دوران کوتاه مدرنیست پیش از آن جدا می‌سازد،بلکه از منظر یک دنیای چندرسانه‌ای پست‌مدرن تعریف شود که دقیقا به‌ تضعیف مفهوم فیلم به مثابه یک رسانهء مجزا می‌پردازد(تاسکر،6991). درحالی‌که مونوگرام این‌گونه به کارگیری را عامل ایجاد یک دگرگونی سرنوشت‌ساز در رشد روند کلی فیلم‌سازی آمریکا می‌داند،بوردول‌ می‌نویسد: این فیلم‌های جدید یک سبک کاملا مجزا را تشکیل نمی‌دهند،ولی ممکن است بتوان‌ آنها را در روندی از تلفیق سبکی‌ای که در تاریخ هالیوود مشاهده کرده‌ایم،توضیح داد (بوردول،استایگر و تامسون،5891). بوردول از فصل ماقبل آخر سینمای کلاسیک هالیوود با عنوان از سال 0691:تداوم یک گونه‌ روند فیلم استفاده می‌کند تا استدلال کند که تمام نوآوری‌های سبکی فیلم‌سازی آمریکا در دهه‌های اخیر،در مرزهای کلاسیک باقی می‌مانند و سال 0691 نقطهء پایانی نسبتا تصادفی برای‌ مطالعه و بررسی آنها به شمار می‌آید که به هیچ وجه،به پایان دورهء کلاسیک اشاره ندارد. با این وجود،مباحثات انتقادی پیرامون تحولات سینمای پساجنگ آمریکا با تغییر جهت سریع،از اظهار نظر دربارهء نمونه‌هایی از فیلم‌های شخصی به سوی ادعاهایی مبنی بر دگرگونی‌های‌ بنیادین در سیستم کلی زیبایی‌شناختی و صنعتی،تنها به شیوه‌ای بی‌دقت،ذهنی و نامشخص با تغییر سبکی روبه‌رو شده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.