Skip to main content
فهرست مقالات

یادآوری

نویسنده:

(4 صفحه - از 18 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : مرکز تحقیقات دانشکدهء علوم ارتباطات، تحقیقات دانشکدهء علوم ارتباطات اجتماعی، ارتباطات، تلویزیون، رادیو، تلویزیون ملی ایران، سازمان رادیو و تلویزیون ملی، علوم ارتباطات اجتماعی منتشر، گزارش مرکز سنجش افکار رادیو، گزارش تحقیقات ارتباطات اجتماعی

خلاصه ماشینی: "اولین بررسی دربارهء مخاطبان‌ کتاب،در سال 1531 از سوی این جانب انجام شد که مرکز تحقیقات دانشکدهء علوم ارتباطات‌ اجتماعی آن را منتشر ساخت. در این سمینار،این جانب و همکارانم برای نخستین‌بار،به‌ تحلیل محتوای برنامه‌های رادیو ایران پرداختیم که به صورت کتاب،یک‌بار از سوی دانشگاه تهران و بار دیگر از سوی مرکز تحقیقات دانشکدهء علوم ارتباطات که سرپرستی آن را عهده‌دار بودم،در تیراژ محدود منتشر شد. براساس تحقیقی که در اواخر سال 6531 در مرکز تحقیقات دانشکدهء علوم ارتباطات اجتماعی،از طریق اجرای یک طرح فراتحقیق،دربارهء گزارش‌های تحقیقاتی مختلف،از جمله گزارش مرکز سنجش افکار رادیو و تلویزیون ملی ایران انجام شد،روشن گردید که چگونه جریان یک‌سویهء نمایش‌ فرهنگ غربی در تلویزیون ملی ایران برقرار بوده است؛به‌گونه‌ای که در طول تاریخ 11 سالهء حیات‌ تلویزیون مذکور،سهم سریال‌های خارجی 8/5 برابر سریال‌های ایرانی بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.