Skip to main content
فهرست مقالات

همچون آیینه

مصاحبه شونده:

(14 صفحه - از 32 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : رسانه، پژوهش، مراکز پژوهشی، تولید، مرکز پژوهش‌های اسلامی، فرهنگی، سازمان، دینی، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا، تحقیقات

خلاصه ماشینی: "بی‌شک این مصاحبه نمی‌تواند به تمامه بیان‌کنندهء همهء آن چیزهایی‌ باشد که زیر پوست رسانه می‌گذرند ولی شروع خوبی خواهد بود برای یک پیگیری دقیق در حوزهء پژوهش رسانه‌ای؛امیدواریم در شماره‌های آینده به همین سیاق به بحث و گفت‌وگو با دیگر روسای‌ سازمانهای پژوهشی رسانه بنشینیم و از دغدغه‌ها،مشکلات و ایده‌های آنها آگاه شویم گرچه هیچ‌گاه‌ نگاه انتقادی خود به وضعیت جاری و ساری این نهادها را از دست نخواهیم داد. اکنون در مراکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما،هفتصد و اندی کتاب در موضوعات گوناگون وجود دارد که محمل مناسبی است برای‌ برنامه‌سازان رسانه‌ای؛خب چرا نمی‌روند از این پژوهشهای مکتوب و موجود استفاده کنند؟حتما باید سراغ موضوعاتی بروند که هیچ پژوهشی دربارهء آن صورت نگرفته است؟ گاه در حوزهء پژوهش کم‌کاری‌هایی دیده می‌شود. پرسش من این است که اساسا رسانه تا چه اندازه برای خودش رسالت قائل است که‌ بیاید این معضلات را شناسایی کند و دربارهء آنها پژوهش کند و نتایج تحقیقاتش را در اختیار بدنهء سازندهء خود و دیگر نهادهای فرهنگی کشور قرار دهد. خب با همین وضعیت موجود،بهتر نیست مراکز پژوهشی‌ای مانند ما به جای آنکه‌ معطل ارتباطگیری‌ها شوند،نیازها را بسنجند و پیش از آنکه درخواست نیاز شود روی برخی موارد،سرمایهء پژوهشی بگذارند؟این یک مسیر برای جا انداختن‌ فرهنگ بهره بردن از پژوهش در برنامه‌سازی است. باتوجه‌ به اینکه حجم این نوع برنامه‌ها در برابر برنامه‌های دیگر رسانه اندک است در نتیجه می‌توان مدعی شد ما برای بیشتر برنامه‌های سازمان متن مناسب تهیه نمی‌ کنیم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.