Skip to main content
فهرست مقالات

تلویزیون در عصر جهانی شدن

نویسنده:

(10 صفحه - از 58 تا 67)

کلید واژه های ماشینی : تلویزیون ،رسانه‌ها ،اطلاعات ،تلویزیون در عصر جهانی ،ارتباطات ،عصر جهانی شدن ،رادیو ،جهانی شدن ،فرهنگ ،ماهواره‌های ،اجتماعی ،رایانه‌های ،مخاطبان ،جامعه ،جهانی شدن رسانه‌ها ،رادیو و تلویزیون ،وسایل ،الکترونیکی ،افکار عمومی ،عصر جهانی شدن رسانه‌ها ،ساختار ،فن‌آوری ،شرایط جهانی شدن رسانه‌ها ،افکار عمومی جهانیان ،رسانه‌ها و ارتباطات الکترونیکی ،کشورهای در حال توسعه ،نقش ،ایران ،عصر رسانه‌های الکترونیکی ،علمی

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) *دکتر رضا پدیدار دکترای حرفه‌ای تحقیق در عملیات از انیستیتوی کشورهای مشترک المنافع، انگلستان عضو هیئت علمی دانشکدهء صدا و سیما،عضو هیئت علمی مرکز علمی- کاربردی رسانه،مدرس مهمان دانشکدهء علوم اجتماعی تهران و دانشگاه آزاد، عضو علمی موسسهء جهانی نشنال‌ جغرافی؛ مسئولیت‌های پیشین دارای سابقهء کار در 41 مرکز رادیو و تلویزیون خارج از کشور تألیفات شناخت سازمانی(دو جلد)،برنامه‌ریزی و بودجه در تولید و بخش برنامه‌های‌ تلویزیونی،اقتصاد و تلویزیون،مدیریت‌ رسانه،رفتار سازمانی،ایمنی در حرفه و 73 مقالهء به چاپ رسیده؛ تلویزیون در عصر جهانی شدن دکتر رضا پایدار درآمد در این نوشتار،سطوح گوناگون آگاهی،اعم‌از فلسفه،جامعه‌شناسی،روان‌شناسی،سیاست،اقتصاد، ارتباطات و... دربارهء تأثیر دگرگون‌کنندهء رسانه‌های الکترونیکی بر زندگی روزمرهء مردم و نیز تاروپود سیاست‌ جهان،ادعاهای بزرگی مطرح می‌شود؛از جمله تکنولوژی اطلاعات رایانه‌ای چنان به کانون‌ عملیات سرمایه‌داری جهانی،محور عملیات دولت‌ها و رویهء کنترل و فرماندهی تبدیل شده که‌ برخی از استراتژیست‌ها معتقدند در این جهان،جنگ متعارف،خودبه‌خود منسوخ خواهد شد و موج‌ آینده جنگ اطلاعات است که با حملات گسترده به شالودهء ارتباطات نظامی و غیرنظامی همراه‌ خواهد بود. کشورهای در حال توسعه بیشتر نگران تهاجم فرهنگی هستند و از دیدگاه سنت، این جهش و جهانی شدن را در برابر خود می‌بینند و با آن مخالفت می‌کنند؛اگرچه برخی از رسانه‌های‌ همین کشورها به جای سهم‌خواهی فرهنگی،به تقلید از الگوهای فرهنگ‌سازی غرب می‌پردازند. این همان قواعد اخلاقی است که حکم‌ می‌کند اطلاعات درست به افکار عمومی داده شود؛یعنی همان نظام اجتماعی جمعی در عصر جهانی‌ شدن رسانه‌ها. باتوجه به گسترش رسانه‌های جهانی و ساختارهای نوین تشکیلاتی،سطوح اجرایی و عملیاتی از سطوح تصمیم‌گیر در نظام ساخت و ارسال پیام به مخاطبان رسانه‌ها،جدا نخواهند بود و دوش به‌ دوش هم،ولی با محتوایی متفاوت،حضور مؤثر خود را در نهادهای اجتماعی به اثبات می‌رسانند؛به‌ گونه‌ای که هر منبع اطلاعاتی بتواند پیام خویش را به بخش وسیعی از مردم جهان برساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.