Skip to main content
فهرست مقالات

پژوهش های ما

مصاحبه شونده:

(10 صفحه - از 68 تا 77)

خلاصه ماشینی:

"این یک فرمول کلی برای همگی پژوهش‌های بشری در علوم پایه، علوم انسانی و نیز علوم رسانه‌ای است؛ولی در پژوهش‌های رسانه‌ای،چگونه می‌توان این‌ پژوهش‌ها را به نوار فیلم منتقل کرد؟این انتقال و تصویرسازی باید به‌گونه‌ای صورت گیرد که‌ بیننده درک صحیحی از پژوهش انجام شده به دست آورد. از این‌رو،برای اینکه بیننده درک درستی از تصویر و تحقیقات پیش از آن داشته باشد،پژوهشگر رسانه‌ای باید به‌گونه‌ای عمل کند که داده‌های به دست آمده در پژوهش‌ها،قابلیت بیشتری برای تصویری شدن پیدا کنند؛یعنی اگر پژوهشگر،آمار و نتایج خوبی‌ به دست آورد،ولی این نتایج امکان تصویری شدن نداشته باشد،پژوهش مناسبی برای رسانه و تلویزیون نخواهد بود؛هرچند ممکن است در حوزهء پژوهشی دیگری غیراز رسانه،پژوهشی‌ موفق به شمار آید. حال اگر فرض کنیم که به مرور زمان،دو ژانر مستند و داستانی به‌طور مجزا،پدید آمدند،باز هم پژوهشگر رسانهء تلویزیون باید توجه داشته باشد که حاصل پژوهش‌های‌ او قرار است به زبان تصویر ارائه شود. تنها پژوهشی ظاهری صورت‌ می‌گیرد و پژوهشگران پول‌هایشان را دریافت می‌کنند و دیگران نیز راضی از اینکه این تحقیقات‌ انجام می‌شود؛ولی این پژوهش نیست،بلکه پاورقی‌ها و پانویسی‌هایی است که از میان منابع‌ دیگر اطلاعاتی برگرفته شده و اگر این اطلاعات درست باشند،تازه با این مشکل روبه‌رو می‌شویم‌ که چگونه باید این اطلاعات را به تصویر تبدیل کنیم؛چون انجام پژوهش‌هایی که دارای این‌ ویژگی مهم-قابلیت تبدیل به تصویر-باشند،کاری بسیار دشوار و فرآیندی پیچیده است و متأسفانه کسی سراغ آن نمی‌رود و پیگیر انجام آن نمی‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.