Skip to main content
فهرست مقالات

حکایت رمضان

نویسنده:

(8 صفحه - از 7 تا 14)

کلید واژه های ماشینی : سریال‌های ،ماه مبارک رمضان ،سریال‌های ماه رمضان ،رسانه ،فیلم‌ها ،ماه ،مخاطبان ،دینی ،کارشناس ،تولید سریال‌های ماه رمضان ،سریال‌های ماه رمضان و سریال‌های ،فیلم‌ها و سریال‌ها ،سریال‌های مذهبی ،مدیران ،مضامین ،پایان‌بندی سریال‌های رمضان ،نوجوانان ،جمهوری اسلامی ،تماشاگران ،مردم ،تولید ،پایان‌بندی فیلم‌های دینی ،رویکرد مخاطب عمومی تولید ،پایان‌بندی فیلم‌ها و سریال‌ها ،داستان ،پایان‌بندی ،کارشناس مذهبی ،رویکرد ،شبکه‌ها ،ذهن

خلاصه ماشینی:

"در این میان،صدا و سیمای جمهوری‌ اسلامی نیز در اقدامی درخور تقدیر،سفرهء رسانه را متفاوت از دیگر ایام،گسترده است؛ اقدامی که اگر متناسب با اقتضائات ایمانی مردم اندیشیده شود و باتوجه به ضرایف پرشمار آن، به سرانجام رسد،خاطرهء رمضان مبارک را در حال و جان مخاطبان،شیرین و متعالی خواهد ساخت. مدیران و برنامه‌سازان باید به این نکتهء مهم توجه داشته باشند که این استقبال تنها به ماهیت‌ و کیفیت کار آنان مربوط نمی‌شود و بخشی از آن،فراتر از کارکرد معمول رسانه است که‌ اگر آن را مغتنم نشمارند و به اقتضای عوامل بیرون از رسانه سیاست‌گذاری نکنند،این جمعیت‌ عظیم مخاطبان را برای همیشه،با خود به همراه نخواهند داشت و سرمایهء ارزشمند اقبال‌ عمومی را به تدریج،از کف خواهند داد. چرا همهء شبکه‌ها باهم مسابقه گذاشته‌اند که سریال نمایشی 30 قسمتی،با رویکرد مخاطب‌ عمومی تولید کنند؟چرا برای تولید پروژه‌های جدی،هیچ تفکیک سنی انجام نمی‌شود؟چرا جایگاه خیل عظیم کودکان و نوجوانان با میزان تأثیرپذیری بسیار بالا،در ماه مبارک رمضان‌ فراموش شده است؟ باتوجه به ملاحظات روان‌شناختی و مذهبی،نمایش برخی برنامه‌های مذهبی،مناسب سن‌ کودک و نوجوان نیست و باید با ایجاد فاصلهء رسانه‌ای،توزیع مناسبی برای این برنامه‌ها تعریف‌ گردد. این ساده‌انگاری در تلقی جایگاه کارشناس مذهبی چنان دامن‌گیر رسانهء ملی شده که به جز برخی سریال‌های ماه رمضان و سریال‌های تاریخی،هیچ‌یک از فیلم‌ها و سریال‌ها دارای‌ کارشناس مذهبی نیستند؛در حالی‌که بسیاری از این فیلم‌ها از تم و مضمون مذهبی نیز برخوردارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.