Skip to main content
فهرست مقالات

سکولاریسم، مطالعات رسانه ای و دین

نویسنده:

(6 صفحه - از 7 تا 12)

کلید واژه های ماشینی : رسانه‌ای، سکولاریسم، روش‌های تحلیل محتوای کیفی، مطالعات رسانه‌ای و دین، بحث روش‌های تحلیل محتوای کیفی، مبانی، تلفیقی، مبانی فلسفی، نگاه، کتاب روش‌های تحلیل رسانه‌ها، رویکرد تلفیقی، نظرات، اندازه، روش‌های تحلیل، نظریه، جمع، نسبت میان معارف دینی، نسبت‌سنجی با معارف اسلامی، پژوهش، میان معارف دینی با مطالعات، نسبت‌سنجی، کتاب تحقیق در رسانه‌های جمعی، حوزهء معارف اسلامی، تأثیر مبانی فلسفهء اسلامی، سکولاریسم مطالعات، تأثیر، دیدگاه، دانش، معارف اسلامی، مطالعات رسانه‌ای در غرب

خلاصه ماشینی: "به عبارت دیگر،باتوجه به مبانی تفکر اسلامی، این مباحث چگونه و به چه اندازه باید تغییر و تحول یابند و آیا همهء مسائل دچار تغییر می‌شوند یا خیر؟ *از آن‌جا که مطالعات رسانه‌ای در حوزهء یک دانش می‌گنجند و داعیة دانش بودن دارند،در نسبت‌سنجی با معارف اسلامی،چگونه باید با آن‌ها مواجه شد؟ به‌طور مسلم،نفی مطلق گزینه‌ای مردود است که خردمندان آن را برنمی‌گزینند. در این صورت تغییر و تحول‌ها متناسب‌ با مبانی صحیح،صورت پذیرفته و برای نمونه،در بحث روش‌های تحلیل محتوای کیفی،از غریزهء جنسی فرویدی و جبر ایدئولوژیک و زیربنا بودن اقتصاد در روش‌های روان‌کاوانه و نشانه‌شناسی ساختارگرا و مارکسیستی،جدا شده است. این نگاه ناظر به نظرات و مباحث موجود در میان صاحب‌نظران‌ رسانه‌ای است؛ولی نسبت آن‌ها را با معارف دینی مغفول نمی‌گذارد؛خواه نظرات گوناگون و متضادی دربارهء یک مبحث وجود داشته باشد یا نظریه و روش غالب و مسلط باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.