Skip to main content
فهرست مقالات

اسطوره های صهیونیستی

نویسنده:

(18 صفحه - از 33 تا 50)

کلید واژه های ماشینی : صهیون، یهود، صهیونیستی، اساطیر، خدا، مادی، تورات، شیطان، فیلم، اساطیر صهیون، اتوپی، بهشت، اساطیر صهیونیستی، اسرائیل، ادیان، جهان، پاپ، تلمود، قوم، کتاب مقدس، اتوپی بنی صهیون، موعود، سفر، سرزمین، نجات، جهان آینده، عهد عتیق، روح، کتاب مقدس یهودیان جهان، اسلام

خلاصه ماشینی: "6 آرمان‌شهر صیهونیستی،یک جامعهء بسته است که فقطنژاد برتر حق تمتع از دنیا را دارد و حتی‌ کار هم،برای غیریهودی ممنوعیت دارد و بیگانه‌ها یعنی غیریهودیان،شأنی جز نوکری یهود ندارند و وحشی‌ها یا همان دشمنان یهود،باید از دم تیغ گذرانده شوند و حتی به زنان باردار و حیوانات آن‌ها هم نباید ترحم کرد؛با این نگاه،این فقرات کتاب مقدس یهودیان جهان،قابل فهم‌ است: پسران گرانبهای صهیون را که روزگاری با زر ناب برابر می‌بودند،2گفتم که شما خدایانید و فرزندان خدای بزرگید. 44 آن‌چنان تفکر تضعیف خدا در صهیونیسم گسترده شد که پس از جنگ جهانی دوم،یهودیان‌ گفتند: خدا در جنگ دوم جهانی،بندگان خود یعنی یهودیان را رها کرد و اکنون دیگر زمان‌ کنار نشستن و پشیمانی اوست!54 حرفی که در مکتب دئیسم در قرن هفدهم،متأثر از خزعیلات متون یهودی دربارهء خدا،عملی‌ شده بود و حقیقتا خدا را پس از آفرینش به کناری راندند و بشر همه‌کاره شد؛چرا که به گفتهء آگوست کنت،مدون اومانیسم: در مکتب دئیسم،خدا خالق بوده،ولی به دلیل کوتاهی دست او از هرگونه تصرف و اعمال نظر،بایستهء سمت پرورگار نیست. 05این تأثیرپذیری شدید فرهنگ یهودیان از بت‌ پرستان اطراف،در بین یهودیان تبدیل به کلیشه‌ای شده است که هنوز هم ادامه دارد؛گرچه‌ اکنون صهیونیست‌های واقعا بی‌دین و لاتیک به اعتراف تئودور هرتسل و دیگر رهبرانشان‌15این‌ آیین را بیش از پیش بازیچهء دست زرسالاران دنیاپرست کرده‌اند،ساختن فیلم‌ها و کارتون‌هایی‌ مانند هرکول و الهه‌ها و خدایگان مصر،یونان،روم و ایران باستان در هالیوود و تبلیغ اساطیر مشرکانهء دیگر اقوام هم به دلیل همین ضعف بنیادین مفهوم خدا در بین یهودیان و بالتبع‌ مسیحیان این روزگار است؛در صورتی که در تفکر اسلامی چنین ضعفی اصلا احساس نمی‌شودو براهین مستدلی چون واجب و امکان و فقر ذاتی روزنهء نفوذی برای خدشهء هیچ عقلی باز نمی‌گذارد و جلوی سوءاستفادهء شیاطین را می‌گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.