Skip to main content
فهرست مقالات

رهنمودهائی پیرامون کتاب و کتابخانه: چگونه کتابخانه مدارس را فعال کنیم

(4 صفحه - از 42 تا 45)

کلید واژه های ماشینی : کتابخانه، کتاب، مدرسه، کتابخانه مدرسه، دانش‌آموزان، کتاب و کتابخانه، دانش، معلم، کلاسی، امانت

خلاصه ماشینی: "پس چه باید کرد؟به نظر ما حتی‌ یک اطاق 4x3 نیز برای این منظور کافی است، باز هم یادآور می‌شویم، فضای کافی برای کتابخانه لازم است‌ اما اصل نیست-در بسیاری از موارد دیده شدهاست که مربیان علاقمند با ذوق و پشتکار خود،کتابخانه‌ای‌ کوچک در مدرسه ایجاد کرده‌اند. 3-جمع‌آوری کتب اهدائی از دانش‌آموزان‌4،بدین منظور می‌توان‌ ضمن تقاضا از دانش‌آموزان جهت‌ اهداء کتب مناسب برای هر مقطع به‌ کتابخانه شرط عضویت آنان را اهداء یک کتاب به کتابخانه قرار داد بر این‌ کار(جمع‌آوری کتب اهدائی) دو فایده مترتب است: الف-اگر کتاب،مناسب مقطع‌ مربوطه باشد کتابخانه مدرسه را تکمیل‌ نموده‌ایم. بلکه باید بداند محتوای کتاب‌ چیست،و با خصوصیات سنی دانش‌ آموزان آشنا باشد،و بداند دانش‌آموزی‌ که این کتاب را گرفته قدرت خواندن‌ و فهم آن را دارد یا نه؟باید بداند آیا کتاب مطابق ذوق و احساس این‌ دانش‌آموز است و آیا می‌تواند جوابگوی سؤالات او باشد یا خیر؟تا اگر دانش‌آموز پس از خواندن این‌ کتاب تقاضای کتاب دیگری کرد بداند چه کتابی را به او معرفی نموده و چگونه او را راهنمائی کند. مقررات کتابخانه: کلیه دانش‌آموزان و معلمین بدون‌ استثناء حق استفاده از کتابخانه مدرسه‌ دارند،ولی برای آنکه کتابدار بتواند مشخصات و تعداد مراجعین و کتابهای‌ امانت داده شده را کنترل نماید،باید از قبل پیش‌بینی لازم را نموده و مقررات‌ لازم را وضع نماید(البته این مقررات‌ نباید بنحوی باشد که مانع جذب‌ بچه‌ها به کتابخانه شود)مانند: مقررات امانت کتاب: 1-تعیین مدت امانت کتاب به‌ دانش‌آموزان."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.