Skip to main content
فهرست مقالات

روش برخورد با برخی از دانش آموزان دشوار

نویسنده:

(4 صفحه - از 8 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : کودک، پدر و مادر، پرورش، معلم، مدرسه، فساد، روش، تربیت، آموزگار، استعدادهای

خلاصه ماشینی: "البته کسانی که این روش را انتخاب میکنند،از یک طرف‌ خودشان با یک اعصاب شکسته و ناراحت،همیشه داد و فریاد دارند، سر کلاس که میروند باید همیشه مثل‌ میرغضب وارد کلاس شوند،تا بچه‌ها از آنان حساب ببرند،بچه‌ها بترسند، وحشت بکنند و با چوب،بهرحال اینها را تنبیه‌شان کنند یا به انواع و اقسام‌ دیگر،و همینطور از یک طرف اعصاب‌ خود معلمان،در فشار و ناراحتی است، یکی از معلمین که از دوستان ما است،آمده بود،میگفت که خیلی از دست خودم ناراحت هستم،خلاصه‌ اینکه یکروز خیلی عصبانی شدم، بچه‌ای را بلند کردم،کوبیدمش بزمین، نمیدانم چه کردم،هم خودم ناراحتم و هم وجدانم ناراحت است،میلرزید و سخن میگفت،خوب این از خودش که‌ حالش اینجوری است،این ناراحتی‌ مال خودش،از طرف دیگر معلوم‌ نیست بازده این عمل هم چقدر باشد، معلوم نیست که انسان با زور و تنبیه و کتک چه مقدار موفق بشود که در بچه‌ها نفوذ نماید،البته گاهی بطور موقت آرامشی پیدا میشود و بهرحال با فشار می‌توان کلاس را تا حدودی آرام‌ و منظم نمود و گاهی در اثر آن بچه‌ها هم ناچار میشوند که مشقهایشان را بنویسند و درسهایشان را حاضر کنند، اما این که این روش تا چه حد می‌تواند مفید باشد جای سؤال است و آیا میدانید که به بچه‌ای که بدین‌ ترتیب وادار نمودیم که مشقهایش را بنویسید و درسش را بخواند و یا مثلا یک کار دیگری را انجام دهد چه‌ ضربهء روحی و رونی را وارد نموده‌ایم؟و بعد اینکه آثار این کار ما در آینده این فرد چه عواقبی را در پی‌ خواهد داشت؟ممکن است فکر کنیم‌ که موفق شده‌ایم و بچه را وادر کردیم‌ که کاری را که دلخواهم بود انجام دهد ولی آیا میدانید که این کار ما چه‌ اثری در روح و روان این کودک‌ بر جای میگذارد؟آیا فردا این بچه یک‌ فرد متمرد و طاغی و یاغی ببار نمیآید؟آیا فردا این بچه،یک بچه‌ زورگو یا خائن نمی‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.