Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات روانی، اجتماعی: غلام قربانی فقر و تبعیض

نویسنده:

(4 صفحه - از 48 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : غلام ،کلاس ،معلمش ،مدرسه ،صحبت ،مداد رنگی ،مدیر ،خواهر ،دانش‌آموزان ،جواب ،مادرم ،اشتباه ،کتاب و مدادهای رنگی ،غلام قربانی فقر و تبعیض ،مدیر مدرسه ،کتاب ،بچه‌های کلاسمان ،مداد رنگیهای مهرداد و کتاب ،هستی ،دانش‌آموزان کلاس ،گفتم غلام ،مشکلات روانی ،مدیر گفت غلام ،غلام به حرف معلمش ،خواهر و برادرات مدرسه ،نگاه ،کلاس و بچه‌ها ،حرف معلمش گوش ،آزار و اذیت ،گفت آقا

خلاصه ماشینی:

"مشکلات‌ روانی اجتماعی «غلام،قربانی فقر و تبعیض» علیرضا محمودنیا «غلام،قربانی فقر و تبعیض» (به تصویر صفحه مراجعه شود) مرحله اول:برخورد با مشکل یا مسئله و مشخص ساختن آن: مدرسه و کلاسها کم کم از آن حالت‌ هیجان‌زده و نامنظم اوائل سال‌ تحصیلی خارج می‌گردیدند،دانش‌ آموزان به کلاسهای جدید مأنوس شده‌ و دوستان قدیمی بار دیگر همدیگر را بازیافته بودند،دوستی‌ها و پیوندهای‌ گذشته تجدید شده بود و دوستیهای‌ جدید نیز می‌رفت تا روابط خود را محکمتر نماید. فردای آنروز در شروع درس غلام‌ را به بچه‌ها معرفی کردم و او را در ردیف اول در کنار یکی از بچه‌هائی‌ که از لحاظ درسی و اخلاقی خوب بود قرار دادم و گفتم اگر غلام‌ عقب ماندگی درسی دارد با همدیگر کار کنید تا غلام به سطح کلاس‌ برسد. بعد از کمی تأمل پرسیدم خوب‌ چرا مداد رنگیهای مهرداد را برداشته‌ بودی؟در حالیکه دوباره سرش را به‌ پائین می‌انداخت با شرمندگی گفت آخه‌ آقا برادرم که کلاس اول هست آنروز تا صبح گریه می‌کرد و می‌گفت‌ معلممون گفته باید مداد رنگی بیاورید و مادرم هم می‌گفت پول ندارم. بعد از صحبتهای غلام از جای خود بلند شدم و دستی بسرش کشیدم و گفتم تو پسر شجاع و فهمیده‌ای هستی‌ و در حالیکه کتاب و مدادهای رنگی‌ را از روی میز بر می‌داشتم گفتم من‌ اینها را به صاحبانشان می‌دهم ولی در این باره نباید با کسی حرفی بزنی،و براه افتادیم در راه از مغازه لوازم التحریر فروشی جنب مدرسه یک کتاب‌ داستان و یک بسته مداد رنگی خریدم‌ و به غلام دادم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.