خلاصه ماشینی:
"12 با وجود آنکه نظام عقلانی رفتار،فراتر از دریافت و فهم کودکان میباشد،ضروری است که کودکان از حیاط عادت و سنت به کاخ تعقل و استدلال وارد شوند و این مقصدی است که آغاز تحقق آن میتواند اوان بلوغ و ظهور تفکر انتزاعی در کودک باشد و اگر تعریف تربیت را عبارت از رشد قوهء قضاوت منطقی بدانیم،براساس آنچه غزالی،خواجه و ابن سینا،همچون بسیاری روانشناسان نظر دارند،تعریف مذکور دربارهء مرحلهء پس از کودکی صادق است.
>گزارش فعالیتهای کانونهای پرورشی دانشآموزان تهران» در تابستان سال جاری کانونهای پرورشی دانشآموزان تهران در زمینههای مختلف فرهنگی فعالیتهای ثمربخشی با همکاری عدهای از صاحبنظران در امر تربیت و تعلیم و با استفاده از یاری مسئولین کانونهای شهید مفتح،شهید مطهری مالک اشتر،حر،سلمان و ابو ذر داشته است،که ذیلا به پارهای از این تلاشهای ارزنده و موفق اشاره میشود."