Skip to main content
فهرست مقالات

دستورالعمل تشکیل و شرح وظایف ستادهای تربیتی مدرسه

گزارشگر:

(3 صفحه - از 41 تا 43)

خلاصه ماشینی:

"ضروری است ضمن ابلاغ این طرح به‌ کلیه واحدهای آموزشی تابعه دستور فرمایید نسبت به تشکیل ستادهای تربیتی سریعا اقدام نموده،در جهت اجرای هرچه بهتر فعالیتهای پرورشی طبق دستور العمل‌های‌ صادره،گزارش مربوط به فعالیتهای انجام‌ شده را ارائه دهند. تبصره:مدیر میتواند یکی از معاونان‌ خویش را که به مسائل تربیتی آگاهی‌ بیشتری دارد به جای خود جهت عضویت‌ در ستاد معرفی کند بدیهی است در چنین‌ صورتی کلیه وظایف عضو اول به معاون‌ مذکور محول خواهد شد. توضیح 1-ستاد میتواند به منظور ارتقاء کیفیت اجرای برنامه‌های تربیتی مدرسه از اولیاء دانش‌آموزان،مربی ورزش،معلم هنر، دانش‌آموزان متعهد و همچنین‌ صاحب‌نظران تعلیم و تربیت جهت شرکت‌ در جلسات و استفاده از نظریات آنان دعوت‌ به عمل آورد. توضیح 3-در مدارسی که کمتر از پنج‌ نفر کادر آموزشی و اداری تمام‌وقت دارند، مدیر،بعنوان عضو اول،مربی یا یک معلم‌ متعهد بعنوان عضو دوم و یکی از اولیاء متدین و متعهد و آشنا به مسائل تربیتی که‌ توسط اعضاء اول و دوم به امور تربیتی منطقه‌ معرفی میشود،بعنوان عضو سوم،ستاد تربیتی‌ را تشکیل خواهند داد. 3-4 ارسال گزارش فعالیتهای انجام‌ شده توسط ستاد به امور تربیتی منطقه یا شهرستان،طرح و ارائه دستور العمل‌ها به‌ پیشنهادات از طرف امور تربیتی،پیگیریهای‌ لازم برای تشکیل و تنظیم صورت جلسات‌ و اجرای برنامه‌های تربیتی به عهده عضو دوم‌ است که عنوان دبیر شورا را خواهد داشت. 4-4 ایجاد ارتباط محکم و سازنده‌ بین ستاد تربیتی و معلمان مدرسه و توجیه‌ اهداف و برنامه‌های پرورشی برای آنان و نیز انعکاس نظرات تربیتی معلمان جهت بررسی‌ و استفاده در فعالیتهای ستاد تربیتی بر عهده‌ عضو سوم(معلم)خواهد بود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.