Skip to main content
فهرست مقالات

سؤال و پاسخ

نویسنده:

(2 صفحه - از 32 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : معلم، دانش‌آموزان، احساس حقارت، کلاس، تنبیه بدنی، آموزش و پرورش، رفتار، مدرسه، تربیتی، روش

خلاصه ماشینی:

"مثلا شما همیشه در پایان وقت‌ کلاس برای دانش‌آموزان داستانی‌ می‌گویید،اما برای تنبیه عدهء زیادی که در آن جلسه شلوغ کرده‌اند،این بار آنها را از شنیدن قصه که بسیار هم مورد علاقه ایشان‌ می‌باشد محروم می‌سازید در اینجا لازم‌ است سؤال شود که: آیا معلمی که تنبیه بدنی می‌کند راههای‌ دیگر را آزموده است؟سؤال دیگر این است‌ که او با بکار گرفتن روش تنبیه بدنی چقدر موفق شده است؟با یک بررسی اجمالی از نتایج کار معلمانی که تنبیه بدنی می‌کنند مشاهده خواهید کرد که این روش یا اثر ندارد و یا اثر موقت دارد یا اگر هم اثر دارد در کنارش رفتارهای ناخوشایند دیگری را تقویت می‌کند مثل ترس از معلم و مدرسه یا پرخاشگری و رفتارهای نظیر آنرا در پی‌ خواهد داشت که بیانگر اثرات منفی تنبیه‌ بدنی می‌باشد،البته برخی از معلمانی که‌ دست به تنبیه بدنی می‌زنند فاقد اطلاعات‌ علمی در زمینهء معایب و اثرات سوء آن‌ می‌باشند و باید به آنها آگاهی داد و مجلاتی که در زمینهء تعلیم و تربیت و معلمی‌ است به آنان داده شود که مطاله کنند،و هم‌چنین کتابها و نشریات مفید در این زمینه‌ به آنها معرفی گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.