خلاصه ماشینی:
") در مرحله سوم:بعد از کشف علت یا علتهای رفتارهای غیر عادی کودکان است که میتوان در جهت درمان قدمی برداشت،و باید توجه داشت که در درمان اینگونه بیماریها مداومت،استمرار امر درمان و صبر و استقامت و همچنین دانش و انگیزه درمانگر از مهمترین ابزار موفقیت میباشد] بعد از صحبتهایم با مربی تربیتی تصمیم گرفتم که بجای تنبیه یا تشویق مجید،رفتار و روحیات و ابعاد شخصیتی او را مورد بررسی قرار دهم.
تا اینکه روزی در مدرسه نشسته بودم دانشآموزی با حالت گریان از درب دفتر وارد شد و در حالیکه هقهق گریههایش در گلوگاه میخورد رو به آقای ناظم کرد و گفت:(آقا این مجید ما را مسخره میکنه، همش به ما میگه بابک رفوزه،رفته تو کوزه سواد نداره هیچی بخونه) آقای ناظم دستی سر پسرک کشید و گفت:الآن او را احضار میکنم تا ببینم چرا اینکارها را میکند پس از رفتن آن پسرک آقای ناظم،مجید...
میخواهم تذکراتی را در مورد رفتارهای نامناسبی که دارید به شما بدهم، و اینکه از شما خواستم که به اینجا بیائید، بخاطر این است که میخواهم دیگر اشتباهات خود را تکرار نکنی و در خصوص رفتارهایش به او تذکراتی دادم و به او گفتم و در آخر با مهربانی و محبت رو به سوی مجید کردم و گفتم،تو چرا باید این رفتارها را داشته باشی؟رفتارهای بد و غلط سبب میشود که آدم دوستانش را از دست بدهد، معلمین و مسئولین مدرسه هم دوستش نداشته باشند و اینطور افراد را خدا هم دوست ندارد.
همچنین در مدت چهار ماهی که به آخر سال تحصیلی باقی مانده بود دو بار با والدین مجید ملاقات نمودم و تغییر و بهبود رفتارهای مجید را متذکر شدم و هربار تشویق نمودم که عمل و رفتار خوب آنها با مجید باید ادامه داشته باشد."