Skip to main content
فهرست مقالات

نظر معلمان درباره علل مردودی دانش آموزان

نویسنده:

(7 صفحه - از 6 تا 12)

کلید واژه های ماشینی : معلمان ،علل مردودی دانش‌آموزان ،کودکان ،مردودی ،والدین ،خانواده ،مدرسه ،دبیران ،تربیتی ،پیشرفت تحصیلی ،روان‌شناسی ،کلاس ،نظر معلمان دربارهء علل مردودی ،معلمان مردودی شاگردان ،تحصیلات والدین با مردودی فرزندان ،توفیق ،پیشرفت تحصیلی شاگردان ،علل و عوامل مردودی دانش‌آموزان ،تربیت رابطهء رفتار والدین ،تربیت کودکان ،مدرسه و کلاس درس ،مطالعه ،تأثیر کتب درسی در مردودی ،نظر معلمان ،محیط ،کتب درسی در مردودی انتخاب ،عوامل ،کتب درسی ،انتظار ،عدهء

خلاصه ماشینی:

"بی‌شک مدرسه و کلاس درس،معلم و کتب درسی نیز از دیگر عوامل مهم تربیتی‌ است که نقص هرکدام می‌تواند در مردودی‌ کودکان نقش داشته باشد،اما برای رعایت‌ اختصار از بررسی و نقل آرای متخصصان‌ دربارهء آن صرفنظر می‌شود. جدول شمارهء 3:رابطهء درآمد پایین خانواده با مردودی (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به جدول شمارهء 3 می‌توان‌ گفت که نصف معلمان تأثیر درآمد پایین‌ خانواده‌ها را در مردودی در حد توسط می‌دانند،در حالی‌که عدهء کسانی که برای‌ این عامل اهمیت زیاد قایل می‌شوند تقریبا برابر کسانی است که اهمیت آن را کم یا هیچ‌ می‌دانند. اگرچه ممکن است قسمت اندکی از پاسخهای معلمان به پرسش مرتبط با جدول شمارهء 4:تأثیر مطالعهء اندک دانش‌آموزان در مردودی (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شمارهء 5:تأثیر بی‌برنامگی دانش‌آموزان در مردودی آنها (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شمارهء 6:ارتباط حجم زیاد و محتوای گنگ یا سنگین کتب درسی با مردودی (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شمارهء 7:تأثیر معلم نامطلوب در مردودی شاگردان (به تصویر صفحه مراجعه شود) رابطهء مردودی شاگردان با ضعف تدریس‌ بر نوعی تعصب حرفه‌ای دلالت داشته‌ باشد،اما این جدول مبین آن است که معلم‌ نقشی بسیار تعیین‌کننده در پیشرفت‌ تحصیلی شاگردان دارد. نتیجهء نهایی با نگاهی مجدد به جداول 2 الی 7 می‌توان به نتایج زیر دست یافت: 1-چون تمامی دبیران مورد مطالعهء متأهل بوده‌اند،تعجب‌آور نیست اگر نقش‌ سواد والدین را در توفیق تحصیلی‌ فرزندانشان چشمگیر بدانند،زیرا اینها همزمان در دو نقش معلم و پدر و مادر ظاهری شوند و دربارهء این مسأله تجربهء دست اول دارند. 3-بین یافته‌های سه بررسی محدود اصفهان،زنجان و ساری با بررسی نسبتا گستردهء تهران دربارهء اهمیت پنج عامل‌ خانواده،ویژگیهای شخصیتی،معلم، مدرسه و کتاب هماهنگی وجود دارد،هر چند در میزان اهمیتی که معلمان هر شهر برای هریک از این عوامل قایل شده‌اند، تفاوتهایی دیده می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.