Skip to main content
فهرست مقالات

انگیزش تئوریها و راهبردها

نویسنده:

(4 صفحه - از 6 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : انگیزش ،دانش‌آموزان ،معلمین ،انگیزه ،مدرسه ،باورها ،رفتار ،کنترل ،تفکر ،انگیزش تئوریها و راهبردها ،نظریات انگیزشی ،احساس ،اجتماعی ،حمایت ،درک ،محیط ،حمایت اجتماعی ،تجارب ،انگیزه یادگیری ،رویکردهای ،تفکر و انگیزش یادگیری ،انگیزه یادگیری طبیعی ،سطوح بالاتر تفکر و انگیزش ،فرایند تفکرشان ،انگیزش یادگیری به کار ،توانایی ،منفی ،افزایش ،درک اهمیت نقش افکار ،احساسات مثبت و منفی

خلاصه ماشینی:

"مجموعهء دیگر نظریات رویکردهای‌ اجتماعی-شناختی یا رفتارگرایی اجتماعی‌ است که تاکید براهمیت عوامل بیرونی‌ (حمایت اجتماعی،عاطفی از سوی افراد موثر(توجه دلسوزانه،احترام و تشویق)، پاداشهای بیرونی و مشوقهای محیطی‌ (برتریهایی که منجر به معروفیت می‌شود) در انگیزش یادگیری دارند. اطلاعات‌ و باورهای آموخته شده دربارهء خود(خود پندارهء اینکه من در ریاضیات ضعیف‌ هستم)نقش اساسی را در انگیزش و رفتار بر عهده دارد،هرچند افراد از اینکه می‌توانند اثرات حاصل از نحوهء تفسیرشان را انتخاب‌ کنند و یا از نحوهء تأثیر این افکار و باورها بر احساسات و رفتارشان و نحوه کنترل‌ آن،آگاه نیستند. حاصل این رویکردهای انگیزشی جدید، این است که دانش‌آموزان قادر به درک‌ روابط بین باورها،احساسات و انگیزه‌هاشان هستند و در سطح بالاتری از درک و هوشیاری،آنان می‌توانند کنترل‌ شخصی خود را بر محتوای فکر و فرایندهای تفکرشان ببینند و به درک اهمیت‌ نقش افکار پی برده و خود را با انگیزه‌ سازند. این محیط دارای‌ نیازهایی چون تکالیف آموزشی(آموزش‌ مستقیم مهارتهای فکر کردن،گروههای‌ یادگیری مشارکتی و فرصتهایی برای تفکر مستقل و حل مساله)است که می‌توانند به‌ دانش‌آموزان یک تجربهء واقعی از شیوه‌ بکارگیری افکار و نحوهء کنترل آن را ارائه‌ دهد. این محققان اظهار داشتند: «نتایج تمام تحقیقاتی که بر روی جوانان‌ آسیب‌پذیر انجام شده،نشان می‌دهد،آنان‌ دارای خود پنداره‌های ضعیف‌تری نسبت به‌ سایر دانش‌آموزان می‌باشند و دربارهء توانائیهای متناسب با مدرسه احساس، ایمنی بیشتری نموده و ادراکات ذهنی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) بیشتری نسبت به اینکه مدرسه جای آنها نیست،دارند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.