Skip to main content
فهرست مقالات

تفاوتهای فردی و یادگیری دانش آموزان

نویسنده:

(4 صفحه - از 50 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان، اطلاعات، یادگیری دانش‌آموزان، تفاوتهای فردی و یادگیری، کودکان، آموزش، تفاوتهای فردی در یادگیری دانش‌آموزان، دختران، سن، حافظه

خلاصه ماشینی: "شما در این مورد چگونه عمل خواهید کرد؟به طور کلی افراد در توانایی تشخیص شکل از زمینه با یکدیگر تفاوت دارند و این تفاوت در شیوه‌ ادراک به دو صورت است:یک دسته کسانی‌ هستند که کاملا مستقل از زمینه هستند. در واقع‌ مفهوم خود یادگیرنده به الگوی نسبت دادن‌ او وابسته است فردی که موفقیتهای خود را به عوامل درونی و شکست خود را به عوامل‌ بیرونی نسبت می‌دهد با تکلیفهای یادگیری‌ شیوه‌های آموزشی متناسب با سبکهای شناختی دانش‌آموزان مستقل از زمینه از موقعیتهای آموزشی غیر شخصی مثل سخنرانی‌ استفاده کنید و بر جنبه‌های شناختی آموزش تاکید نمایید. پژوهشها نشان داده‌اند که دانش‌آموزان در سالهای نخست تحصیل،معتقدند که‌ موفقیت وابسته به سعی و کوشش است و توانایی یا استعداد را در این مورد موثر نمی‌دانند،در نتیجه مطمئن هستند که با سعی و تلاش می‌توانند موفق شوند. تفاوتهای فردی بین‌ دختران و پسران جدایی از تفاوتهای آناتومی آشکار بین‌ دختران و پسران،تفاوتهای روانشناختی‌ خاصی نیز بین آنان وجود دارد،تفاوتهایی‌ که در چند سال اخیر به طور مکرر به آنها اشاره شده است عبارتند از: دختران در سنین پایین‌تری سخن گفتن‌ راآغاز نموده و تعداد واژگان بیشتری‌ کسب می‌کنند و غالبا این برتری را در طول‌ زندگی حفظ می‌نمایند. مهارتهای بازیابی به دلیل اینکه کودکان بزرگتر نسبت به‌ کودکان کوچکتر در دقت،رمزگردانی، تکرار،تقطیع،سازماندهی اطلاعات و استفاده بیشتر از برگه‌های بازیابی‌ توانمندتر هستند،در بازیابی اطلاعات نیز عملکرد بهتری دارند همچنین کودکان‌ بزرگتر آگاهی بیشتری در مورد مهارتهای‌ حافظه خود داردن که این آگاهی درونی از حافظه را فراشناخت یا فراحافظه گویند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.