Skip to main content
فهرست مقالات

درک انگیزش و نحوه افزایش آن: انگیزش، تئوریها و راهبردها

نویسنده:

(3 صفحه - از 16 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : انگیزش ،اطلاعات ،دانش‌آموزان ،معلم ،درک انگیزش ،نقش معلم ،افزایش انگیزش طبیعی دانش‌آموزان ،انگیزش طبیعی دانش‌آموزان ،علایق ،افزایش ،فرآیند ،معلمین ایجاد جو کلاسی امن ،تکالیف ،ایجاد فضای کلاسی امن ،یادگیری منحصر به فرد دانش‌آموزان ،مسئولیت یادگیری ،انگیزه ،نقش ،توانایی‌های ،تغییرات قابل‌ملاحظه در نقش‌های معلم ،تئوریها و راهبردها ،درک از فرآیند یادگیری ،نیازهای یادگیری منحصر به فرد ،ایجاد فضای امن و حمایتی ،یادگیری و تکالیف یادگیری ،دانش‌آموزان اطلاعات ،نیازها ،یادگیری و فعالیت‌های یادگیری ،حمایتی ،کنترل

خلاصه ماشینی:

"نخست آنکه،شما می‌توانید به‌ دانش‌آموزان در درک چگونگی عمل‌ فرآیندهای تفکرشان کمک کنید،دوم آنکه‌ می‌توانید،محیطی سرشار از توجه‌ دلسوزانه،حمایت و علاقه‌مندی همراه با فراهم آوردن فرصت‌هایی برای برقراری‌ ارتباط موثر ایجاد نمایید تا دانش‌آموزان در آن محیط به ارزشمندی و موثر بودن خود پی‌ببرند،به تعیین نقش‌ها و الگوها بپردازند و برقراری روابط قابل اعتماد را تجربه کنند. ب)سطوح دشواری آن به گونه‌ای است‌ که آنان می‌توانند به‌طور موفقیت‌آمیزی آن‌ را انجام دهند، 2-انگیزش طبیعی دانش‌آموزان به‌ یادگیری می‌تواند در محیطی امن، اعتمادآمیز و حمایت‌گرانه پرورش یابد که‌ مشخصات ذیل را داشته باشد: الف)کیفیت روابط با بزرگسالان مورد توجه باشد تا آنان توانمندیهای بالقوهء آنان‌ را ببینند، ب)حمایت‌های یادگیری و آموزش که‌ نیازهای یادگیری منحصر به فرد دانش‌آموزان را به هم پیوند دهد به عمل‌ آیند، ج)فرصت‌هایی برای ریسک کردن‌ بدون ترس از شکست خوردن برای آنها فراهم گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.