Skip to main content
فهرست مقالات

تکنیک رهایی عضلات (آموزش تئاتر و نمایش)

نویسنده:

(1 صفحه - از 51 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : تکنیک رهایی عضلات، تمرین، شست پای چپ، شست پای راست، شست پای راست آغاز، شست پای راست آزاد، بدن، کاسهء سر، ستون فقرات، ران

خلاصه ماشینی: "داشتن چنین بدن وعضلاتی‌ نیاز به تمرین دارد،در زیر،تمرینی مؤثر می‌شود که با انجام آن(انجام مستمر)به طریقی تکنیکی‌ به حالت«رلکس»دست خواهید یافت: مرحلهء اول تمرین: طاقباز درجایی صاف و سفت دراز بکشید. سپس فکرتان را متوجه شست پای راست کنید. مرحلهء دوم تمرین: مرحلهء دوم پس از حد اقل دو ماه بصورت زیر انجام می‌شود: طاقباز در جای صاف و سفت دراز کشیده، راحت کردن عضلات را از شست پای راست آغاز می‌کنید و سر یعا تا کاسهء سر ادامه می‌دهید. حالا از همینجا(کاسهء سر)آغاز می‌کنید تا شست پای‌ چپ(این یک دور کار است)اکنون از شست پای‌ چپ شروع کرده تا کاسهء سر،و از آنجا تا شست‌ پای راست آزاد می‌کنید(و این دور دوم است) ستون فقرات در هریک از این دو دور،یکبار آزاد می‌شود(تمرکز را در آغاز دور اول فراموش‌ نکیند)رفته‌رفته باید به مرحله‌ای رسید که در چند ثانیه از سرتاپا یا از پا تا سر بتوان عضلات‌ را آزاد نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.