Skip to main content
فهرست مقالات

انگیزش، تئوریها و راهبردها (3) (آموزش شیوه های افزایش انگیزه و تحول خود)

نویسنده:

(4 صفحه - از 12 تا 15)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان ،احساسات ،رفتار ،معلمین ،تعارض ،آموزش شیوه‌ای افزایش انگیزه ،افکار منفی احساس ناامنی ،دانش‌آموزان نحوهء کار چرخه افکار ،درک ،دانش‌آموزان افکار و احساسات منفی ،مثال ،تفسیر ،کنترل ،چرخهء افکار ،واقعیت‌های جدایی موجب تعارض ،چرخهء افکار در تعارضات ،افکار منفی ،موقعیت‌های ،واقعیت‌های جدایی ،احساس ناامنی ،رفتار واکنشی به افکار منفی ،چرخه افکار در تعارضات ،اصل واقعیت‌های جدا ،چرخه افکار ،افکار منفی و احساسات مثبت ،درک اصل واقعیت‌های جدا ،احساس ناامنی و برانگیزاندن انگیزه ،واقعیت‌های جدایی علت تعارض ،شیوه‌های افزایش انگیزه و تحول ،کمک به دانش‌آموزان

خلاصه ماشینی:

"دانش‌آموز حدس خود را اثبات می‌کند بدون آنکه به این‌ واقعیت توجه داشته باشد که این روند ناشی از افکار منفی او بوده است. در این صورت دانش‌آموزان‌ می‌توانند برخی از تمرینات را به‌طور فردی یا در گروههای کوچک برای تعیین افکار منفی که‌ در موقعیت‌های معینی دارا هستند(مربوط به‌ مدرسه،خانه،دوستان و غیره)انجام دهند و چرخه افکار را برای هریک تکمیل کنند. اصل واقعیت‌های جدا اگر تنها یک بار دانش‌آموزان نحوهء کار چرخه افکار را بفهمند،آنها آمادهء درک این نکته‌ خواهند بود که می‌توان بر احساسات خود از طریق مهار و هدایت افکار چیره شد. - احساسات مادر:خشم - رفتار مادر:امتناع از بحث کردن،تغییر ندادن‌ قواعد و مقررات - (این چرخه مجددا به افکار لیلا بر می‌گردد) مثال دو:چرخه افکار علی در خلال تعارض با پدرش - -افکار علی:او فکر می‌کند من بی‌عرضه‌ هستم،او به من فرصتی نمی‌دهد. احساسات را می‌توان کنترل نمود اگر پذیرفته شود که احساسات از افکار نشأت می‌گیرند و افکار نیز به وسیله هر فرد به وجود می‌آید،پس هر کدام از ما می‌توانیم احساسات خود را از طریق‌ آنچه که فکر می‌کنیم مهار نماییم. نتیجه این رفتار آن بود که پدرش‌ در افکارش تغییراتی ایجاد نمود،حالا پدرش نیز احساس آرامش و راحتی بیشتری می‌نمود و در نتیجه با شکیبایی بیشتری با علی روبرو می‌شد که‌ همین امر بر میزان اعتماد علی تاثیر نهاد و چرخهء افکار شکل مثبتی را به خود گرفت. ملاحظه می‌شود که با انجام این‌گونه‌ تمرینات می‌توان نحوهء کنترل بر افکار و تغییر احساسات و رفتار را به دانش‌آموزان آموزش‌ داد و این توانایی را در آنها ایجاد کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.