Skip to main content
فهرست مقالات

انگیزش، تئوریها و راهبردها (4)

نویسنده:

(5 صفحه - از 6 تا 10)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان ،علایق ،معلم ،فرآیند ،کلاس ،اهداف ،مهارت‌ها ،فرآیند یادگیری ،مهارت‌های یادگیری از الگوها استفاده ،بررسی علایق دانش‌آموزان ،فرآیند یادگیری و فعالیت‌های یادگیری ،انتخاب هدف ،فرآیند یادگیری هدف‌ها ،فکر ،فرآیند انتخاب هدف ،الگوها ،ارزش ،ارضای نیازهای یادگیری فردی ،راهبردها ( ،نیازها ،کمک ،اهداف یادگیری ،اهداف کلی یادگیری کمک ،اهداف آموزشی ،علایق و اهداف ،یادگیری و فعالیتهای ویژهء یادگیری ،علایق دانش‌آموزان با اهداف آموزش ،فواید مهارت‌های یادگیری از الگوها ،اهداف و فعالیت‌های یادگیری ،طرح

خلاصه ماشینی:

"شما هستید که دانش‌ آموزان خود را،چه به‌طور فردی و چه گروهی، می‌شناسید و میزان هدف‌های یاد گرفته شدهء کلی‌ را بنا به سطح کلاس درس یا محتوای حوزه‌ تشخیص می‌دهید و می‌توانید آنها را با اهداف و علایق دانش‌آموزان خود مرتبط سازید. هنگامی که جو دوستانه‌ای ایجاد شد و بچه‌ها هرکدام احساس خوبی داشتند، خانم رضایی اظهار کرد که دوست دارد چیزهای‌ بیشتری دربارهء هر دانش‌آموز بداند تا مطمئن‌ شود که این سال تحصیلی برای همهء آنها جالب و سرگرم‌کننده است. چگونه دانش‌آموزان را در انتخاب هدف یاری کنیم موقعی که هم شما و هم دانش‌آموزانتان نظر روشن‌تری نسبت به علایق و اهداف آنان یافتید، زمان مناسبی برای بحث پیرامون نحوهء دستیابی‌ به آن اهداف فرا می‌رسد. دادن فرصت‌هایی به‌ دانش‌آموزان برای انتخاب هدف،طرح فعالیت، رویدادها و یا سایر جوانب زندگی تحصیلی‌شان، راهی برای کمک به آموختن مسئولیت‌پذیری، درک نیازهای فردی و خود جهت‌مندتر شدن‌ در آنان است. به‌ منظور انجام این کار شما نیاز به دانستن(الف) راهبردهایی برای مرتبط ساختن اهداف یادگیری‌ کلی با علایق و اهداف منحصر به فرد دانش‌ آموزان،و(ب)راهبردهایی برای سازمان دادن‌ به اهداف و فعالیت‌های یادگیری به گونه‌ای که هر دانش‌آموز بتواند هدف خود را دنبال کند و موفقیت را تجربه کند،دارید. در پایان اهداف آموزشی این واحد دانش‌ آموزان باید توانایی به کارگیری کسرها و نسبت‌ها را جهت حل مسائل کسب کنند و مهارتهای‌ اساسی کسر را مانند جمع،تفریق،ضرب و تقسیم‌ کردن به کار برند شما به عنوان معلم باید راههایی‌ را برای مرتبط ساختن علایق دانش‌آموزان با آنچه که باید بیاموزند،پیدا کنید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.