Skip to main content
فهرست مقالات

گزارش های ویژه

(6 صفحه - از 63 تا 68)

خلاصه ماشینی:

"شرکت‌های خارجی‌ و نمایشگاه تهران براساس آمارهای موسسه تجارت‌ خارجی ایتالیا در سال 1992،به عنوان سال‌ پایه برای یک بررسی تطبیقی در روند حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه‌ بین المللی تهران،از 6 کشور مهم شریک‌ تجاری کشورمان،یعنی آلمان،ایتالیا، ژاپن،فرانسه،انگلستان اطریش‌ در مجموع 596 شرکت در این نمایشگاه‌ شرکت کردند. برای مثال از دید شرکت‌های کوچک و متوسط ایتالیا در شرایط فعلی،ایجاد سه‌ امکان،برای حضور مؤثر این شرکت‌ها مهم است:امکانات مذاکراتی برای توسعه‌ روابط از مجاری متفاوت با روش‌های‌ متعارف تجاری،آشنایی و ملاقات با مسئولین اقتصادی کشورمان و سرانجام‌ عرضه و فروش مستقیم محصولات خود پ-فقدان تلاش سازمان یافته‌ موثر از سوی مرکز توسعه‌ صادرات مرکز توسعه صادرات ایران در سال‌های‌ گذشته زحمات فراوانی را برای زنده و رو به‌ توسعه نگاهداشتن نمایشگاه تهران‌ بر خود هموار کرده است. فقدان تصویر روشن و رسمی از موقعیت ارزی و اقتصادی‌ کشور طی دوره استمهال بدهی‌های‌ خارجی تا سال 2000 و از آن مهمتر فقدان‌ تلاشی سازمان یافته جهت توجیه دقیق‌ مراکز تصمیم‌گیری در کشورهای صنعتی‌ بر این نوع نگرش شرکت‌های خارجی‌ برای یک حضور برنامه‌ریزی شده برای‌ بازار ایران و بالتبع نمایشگاه بین المللی‌ تهران موثر است. احتمال داده می‌شود کشور ژاپن با 8/2 درصد،سوئیس 7/3 درصد،اتریش 6/4 درصد،نروژ 2/5 درصد،و آمریکا با 8/5 درصد از جمله این‌ کشورها باشند مأخذ:گزارش دفتر هماهنگی‌های اقتصادی‌ و استراتژیک وزارت امور خارجه به نقل از گزارش سالانه ILO وابسته به سازمان‌ ملل متحد روندهای اخیر در تجارت خارجی ایتالیا یک دهه تحول تجاری در سال 1985،صادرات ایتالیا 724/149 میلیارد لیر و واردات این کشور به 809/172 میلیارد لیر بالغ گردید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.