Skip to main content
فهرست مقالات

یادداشت: بازرگانی، بازار، بازاریابی و بازارداری

نویسنده:

(3 صفحه - از 3 تا 5)

کلید واژه های ماشینی : بازرگانی، بازار، اسلامی، اتاق بازرگانی، فروش، فرش، تجارت، امر بازرگانی، خریدار، امر کل بازار و بازرگانان

خلاصه ماشینی:

"طبیعی است که‌ دولت و مجلس متقابلا"وظیفه دارند بطور پیوسته در پیشبرد کار بازرگانی داخلی و خارجی کشور کوشا باشند و هر جا گرهء کوری در کار بازرگانان و در امر بازرگانی کشور پدید می‌آید با سرانگشت تدبیر بگشایند،زیرا که همهء فعالیتهای اقتصادی کشور نهایتا و حتی مقدمتا،از مسیر بازار عبور می‌کند. آنچه ما در پی آن هستیم اینست که کار و کسب را به‌ روال حلال اسلامی آن‌که عدل و انصاف جزء جدانشدنی‌ آن است باز گردانیم و چنانچه گرفتاریهای ریشه‌ای وجود داشته باشد نیز با تمام تلاش در راه‌حل آنها بکوشیم. هدف از مجموعهء آنچه در نظر است در زمینه‌های مورد اشاره صورت گیرد اینست که برداشتهای غلطی که در مورد بازار و بازرگانان وجود دارد اصلاح شود و از دیگر سو رفتارهای غلطی که در بازار و در میان برخی بازاریان رسوخ‌ یافته است،از میان برداشته شود و در این رکن اساسی‌ اقتصاد داخلی و خارجی کشور،آنچه که هست و آنچه باید باشد به وضوح نشان داده شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.