Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاعات تجاری: گسترش و رونق بازار آب میوه در آسیا

نویسنده:

(7 صفحه - از 113 تا 119)

کلید واژه های ماشینی : آب، آب‌میوه، آب میوه، صادرات، واردات آب‌میوه، بازار، واردات آب، رونق بازار آب‌میوه در آسیا، کشور عمده واردکننده آب میوه، درصد کل ارزش واردات آب‌میوه

خلاصه ماشینی: "OLESEN )انجام‌ پذیرفته بتواند دست‌اندرکاران این رشته از فعالیت‌ را برای رشد و توسعه صادرات فرآورده‌های‌ غیر نفتی بویژه انواع آب میوه و سبزیجات راهنما و راهگشا باشد مرکز بررسیهای اقتصادی اتاق ایران برپایه بررسی جامع و همه جانبه‌ای که اخیرا از سوی‌ مرکز تجارت جهانی انجام پذیرفته و بزودی انتشار خواهد یافت،کشورهای آسیایی در بازارهای جهانی آب میوه از جایگاهی ویژه برخوردار شده‌اند،زیرا واردات انواع آب میوه‌ از سوی چهار کشوری که در این بررسی به آنها اشاره شده‌ پیوسته رو به افزایش بوده است. جمعیت زیاد کره‌جنوبی(تقریبا 45 میلیون نفر)و نیز روند رو به افزایش قدرت خرید مردم که همراه با آگاهی‌ های آنان نسبت به تغذیه درست و بهداشتی می‌باشد سبب شده است دولت از میزان محدودیت‌های وارداتی‌ خود در مورد آب میوه بکاهد و آینده بازار واردات آب میوه را در این کشور بیش از پیش روشن و امیدوارکننده سازد. منابع تجاری خاطر نشان ساخته‌اند که ورود انواع آب میوه‌ و مواد اولیه آب میوه و نیز تک قوطی‌های آب میوه به‌ سنگاپور همچنان ادامه یابد ولی شاید این افزایش با جدول شماره(3) بازارهای اصلی واردات آب میوه و سبزی‌ 94-1990 ارقام به میلیون دلار آمریکا (به تصویر صفحه مراجعه شود) مأخذ:مرکز تجارت جهانی آهنگ ارامتری از سالهای کنونی همراه باشد. درحالیکه ژاپن به سبب برخوردار بودن از جمعیت زیاد در میان چهار کشور مورد بررسی همچنان بزرگترین واردکننده‌ آب میوه باقی خواهد ماند،کره جنوبی بالاترین رشد واردات را در کوتاه و میان مدت حفظ خواهد کرد انتظار می‌رود سنگاپور نیز به عنوان بازاری پررونق باقی بماند و صادرات آب میوه بسته‌بندی یا پر شده در قوطی‌ را همچنان ادامه دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.