Skip to main content
فهرست مقالات

اطلاعات تجاری: تجارت بین المللی ادویه

(3 صفحه - از 80 تا 82)

کلید واژه های ماشینی : ادویه، فلفل جزو واردات اصلی ادویه‌جات، واردات، فلفل، محصول، تن ادویه به ارزش، بازار، کشورهای واردکننده و مصرف‌کننده ادویه، کشور شیوه پرتوافشانی ادویه‌جات، اروپا

خلاصه ماشینی: "کاهش‌ قیمت ادویه در واقع به خاطر عرضه بیش از اندازه و شرایط رکود بازارهای اصلی بود و در طول سال گذشته(میلادی) قیمت این محصول تا حدی بهبود یافت ولی هنوز با قیمتهای اواسطه دهه 1980 فاصله زیادی دارد. واردات ادویه این‌ کشور تقریبا یک سوم از مجموع واردات این محصول به‌ کشورهای اروپای غربی است کشوهای اسپانیا،فرانسه‌ و انگلستان در رده‌های بعدی قرار دارند. شوروی سابق و کشورهای سوسیالیستی پیشین اروپای‌ شرقی جزو خریداران عمده فلفل هندوستان و فلفل‌ شیرین جامانیکا بودند،ولی بروز تحولات اساسی چند سال‌ اخیر در این کشورها باعث شد تا الگو و حجم واردات این‌ محصول تحت تأثیر قرار بگیرد. بنابراین لازم است کشورهای تولیدکننده و صادرکننده‌ ادویه برای افریقا و حفظ کیفیت محصول خود اقداماتی‌ را انجام بدهند از جمله:شیوه‌های مناسب جابه‌جایی پس‌ از برداشت،تاسیسات کافی ذخیره‌سازی،بسته‌بندی‌ مناسب و سایر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.