خلاصه ماشینی:
"سازمان منابع هوای کالیفرنیا در اواخر ماه مارس اعلام کرد که شرط تولید 2 درصد خودروی برقی برای کارخانههای تولید خودرو تا سال 1998 را منفی کرده است.
در بررسی سال 1995 که توسط پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا انجام شد،میزان تقاضای سالانه برای خودروهای برقی 000/100 دستگاه خواهد بود ولی فروش این نوع خودروها کار سادهای نخواهد بود.
ولی با وجود آنکه هزینه رانندگی با EVI به ازای هر مایل به کمتر از یک سوم خودروهای بنزینی میرسد،باتریهای 900 پوندی آن را باید هر 2 تا 3 سال با قیمت 1500 دلار تعویض کرد.
در مقابل،باتریهای هیدرونیکل در خودروهای برقی تویوتا و هوندا،8 تا 10 سال دوام دارند،و این خودروها میتوانند در فاصله دو شارژ مسافت 120 مایل را طی کنند.
در این خودروها یک باتری برای به حرکت درآوردن آنها تعبیه شده،ولی یک موتور دیزل نیز وجود دارد تا در هوای سرد آنها را روشن کند یا در مواقع اضطراری که از ایستگاه شارژکننده فاصله زیاد دارند، به کمک آنها بیاید."