Skip to main content
فهرست مقالات

بازرگانی: مقدمه ای بر روانشناسی بازرگانی

نویسنده:

(9 صفحه - از 26 تا 34)

کلید واژه های ماشینی : بازرگانی ،مصرف‌کننده ،روان‌شناسی ،تبلیغات ،رفتار ،انگیزه ،نیازها ،روان‌شناسی بازرگانی ،تصاویر ،ادراک ،خرید کالا نتیجه نوعی سیستم ،سیستم ،فرد ،انسان ،عقاید ،وسیله ،مفهوم ،رفتار مصرف‌کننده ،مطالعه ،تعریف ،عبارت ،نوعی ادراک دینامیک رفتار انسان ،رفتار انسان ،هدف ،مقدمه‌ای بر روانشناسی بازرگانی ،تغییر ،مصرف‌کننده نوعی رفتار نسبت ،منظور ،مقدمه‌ای بر روان‌شناسی بازرگانی ،ممکن

خلاصه ماشینی:

"میدان کاربرد روان‌شناسی در این قسمت‌ کاملا روشن است:یعنی عبارت از ارائه‌ معلومات ساده و عملی پدیده‌های روانی‌ به مسئولان فروش یک شرکت است که‌ در جریان این مبادله،یعنی لحظه فروش، دخالت می‌کنند و نیز ارائه وسایل معینی‌ مبتنی بر این معلومات و سپس ایجاد امکان برخوردای از بهره تجارتی در این‌ برخورد می‌باشد،تربیت فروشندگان‌ قسمتی از تکنیک‌های خود را با قرار دادن‌ هدف مصرف‌کننده در برابر خرده فروش به‌ مطالعه انگیزه‌ها مدیون است. این امر مسلما عبارت از توجه مجدد به رفتاری‌ است که قابل مقایسه است با آنچه که‌ قبلا تجربه شده است،یعنی رفتار یک‌ فونکسیونالیسم،حد اقل به صورت موقت‌ که هدف اولیه بررسی‌کننده‌ می‌باشد و در عین حال شامل تعیین‌"نقش‌ "است که مفاهیم مورد مطالعه ایفا می‌کنند(در اینجا منظور عقاید است) و همچنین‌"موقعیتی‌"که این مفاهیم‌ در زندگی مصرف‌کنندگان اشغال می‌کند. با وجود چنین روابطی ما را به طرح این‌ سوال سوق می‌دهد:آیا برای یک مفهوم‌ وسیعتر که قادر است به این معیارهای‌ بدین معنا و مفهومی ببخشد در نفس‌ تئوری مطروحه محلی از اعراب ندارد؟ بنابر این،به منظور اجتناب و جلوگیری‌ از هر نوع ابهامی لازم است در وهله اول‌ گفته شود که این مفهوم‌"تقریبا"برای‌ همیشه به عنوان یک فرضیه،و آنچه‌ اغلب تحت عنوان‌"میانجی متغیر"نامیده‌ می‌شود،باقی می‌ماند که مستقیما قابل‌ مشاهده نیست و تنها در صورتی قادر است‌ به هدف خود نائل شود که واقعا به منظور تبیین چیزی مورد استفاده قرار گیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.