Skip to main content
فهرست مقالات

بازرگانی: بررسی بازرگانی کشورهای مسلمان

مترجم:

(2 صفحه - از 21 تا 22)

کلید واژه های ماشینی : بررسی بازرگانی کشورهای مسلمان ،اقتصادی ،افریقا ،عربی ،کشورهای اسلامی ،سازمان ،اجتماعی ،توسعه ،منطقه‌ای ،کشورهای عضو OIC ،درصد کل مسلمانان جهان ،جمعیت ،آمار ،جهان ،هدف سازمان کشورهای اسلامی ،جمعیت مسلمانان کشورهای غیر عضو ،آسیا ،دلار ،توسعه همکاریهای اقتصادی در منطقه ،بانک توسعه افریقا ،آمار سازمان ملل در سال ،سازمان وحدت افریقا ،اجتماعی کشورهای اسلامی ،مناطق عربی و افریقائی ،غربی ،جامعه ،کشور تولیدکننده نفت ،توسعه اقتصادی ،منطقه OIC ،وحدت اقتصاد عرب

خلاصه ماشینی:

"اعضای سازمان مزبور از این قرار است:افغانستان،آلبانی،الجزایر، آذربایجان،بحرین،بنگلادش،بنین، برونئی،بورکینافاسو،کامرون،چاد، جزایر کومور،جیبوتی،مصر،امارات متحده‌ عربی،گابون،گامبیا،گینه،گینه-بیسائو، اندونزی،ایران،عراق،اردن،کویت، قرقیزستان،لبنان،لیبی،مالزی،مالدیو، مالی،موریتانی،مراکش،نیجر،نیجریه، عمان،پاکستان،فلسطین،قطر، عربستان سعودی،سنگال،سیر الئون، سومالی،سودان،سوریه،تاجیکستان، تونس،ترکیه،ترکمنستان،اوگاندا،یمن و زئیر شرایط اقتصادی و اجتماعی‌ کشورهای اسلامی 60 درصد از وسعت جهان به کشورهای‌ در حال توسعه تعلق دارد و 40 درصد بقیه‌ شامل کشورهای صنعتی می‌شود. قابل توجه این است که اگرچه آمار رسمی‌ جمعیت 47 کشور OIC بیشتر از 1/1 میلیارد در سال 1992 بوده ولی با اضافه‌ شدن جمهوریهای تازه استقلال یافته‌ آسیای میانه و جمعیت مسلمانان‌ کشورهای غیر عضو مانند هند،روسیه، چین و سایر نقاط جهان این رقم به بیش‌ از 5/1 میلیارد نفر می‌رسد. آفریقا 17 آسیا 13 مناطق عربی 26 سازمانهای بین المللی اسلامی 20 سازمان ملل 24 سایر بخشها 15 جمع‌بندی 115 تحلیل عمیق‌تر از این نهادهای فعال‌ نشان می‌دهد که یک سوم انها عمدتا با امور توسعه اقتصادی و تجاری کشورهای‌ عضو OIC مربوط است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.