Skip to main content
فهرست مقالات

تصمیمات استراتژیک در مدیریت بازرگانی پیرامون تحولات محیط خارجی

نویسنده:

(2 صفحه - از 38 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : تصمیمات استراتژیک در مدیریت بازرگانی، محیط، مدیران، اطلاعات، استراتژیک، تحولات محیط خارجی، محیط خارجی، برنامه، تجزیه و تحلیل محیط، ارزیابی

خلاصه ماشینی:

"3-گردانندگان(افراد)کلیدی‌ که بر عرضه و تقاضا اثر می‌گذارند تشخیص،شناسایی و نزدیک شدن‌ به گردانندگان کلیدی به منظور جلب‌ حمایت آنها برای حمایت و تقویت‌ برنامه‌های موسسه نیز از جمله مواردی‌ است که در مبحث شناخت محیط خارجی‌ باید مورد توجه مدیران قرار گیرد. برای شناسایی ابعاد محیط و اثر آن‌ بر تجزیه و تحلیل و استخراج نتایج مورد نظر باید توجه داشت که اولا فعالیتهای‌ بازرگانی که با یک کالا یا خدمت تجاری‌ سروکار دارد نسبت به یک برنامه چند منظوره که چند نوع کالا یا خدمات تجاری‌ را پوشش می‌دهد از محیط محدودتری‌ برخوردار است و در واقع تعیین و تشخیص‌ مسائل بخشی وقتی که محیط در یک‌ برنامه وسیع ارزیابی می‌شود مشکل‌تر است و در نتیجه پاسخگویی به تقاضا در چنین محیطی دشوارتر است. ضمن‌ اینکه باید توجه داشت محیط خارجی‌ معمولا با ثبات نیست و میزان عدم ثبات‌ آن به عوامل متعدد سیاسی،اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه بستگی دارد و در مقابل تغییرات متعدد و غیرقابل پیش‌ بینی لازم است استراتژی‌های انعطاف‌ پذیر اتخاذ گردد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.