خلاصه ماشینی:
"بسیاری از موسسات مالی که علاقمند به فعالیت بیشتر در صنعت حمل ونقل دریایی و صنایع وابسته میباشند سیاستهای اعتباری خود را بر پایه حجم نقدینگی در گردش موسسات حملونقلی قرار داده که این امر وسیله خوبی برای مقابله با مشکلهای دولتی تغییر تقاضا برای حمل و نقل دریایی میباشد.
برای دسترسی به بازارهای سرمایه جهت سرمایهگذاری و وامدهی، صنعت حمل و نقل دریایی نیاز به ایجاد ارتباط طولانی بیشتر بین صاحبان کشتیها و صاحبان کالا دارد.
ثالثا بسیاری از صاحبان کالا در رابطه با برنامهریزی درازمدت برای حمل کالاهای خود به نحوی که در سالهای 60 و اوایل 70 داشتند با مشکل روبرو خواهند بود شکل و ترکیب بازارهای حمل ونقل دریایی و روند توسعه آن با آنچه که در اوایل دهه بعد از جنگ جهانی دوم دیده میشود تفاوتهای فاحشی دارد."