خلاصه ماشینی:
"به عنوان مثال،کدام یک از گروههای مصرفکننده باید به عنوان بازار هدف انتخاب شود،محصولات چگونه باید طراحی شوند،از کدام دسته عمده فروشان با خرده فروشان باید استفاده کرد؟چه نوع آگهی تبلیغاتی به فروش محصول کمک خواهد نمود؟فروشندگان باید تفکرات جدید بازاریابی را به کار گیرند تا بتوانند پیشنهاداتی که رضایت مشتریان را جلب میکند،بیشتر ارائه دهند.
آیا کارخانهداران محصولاتی قابل اطمینان و اعتماد تولید میکنند؟آیا آنها نوع محصولات و بستهبندی آن را با دقت و به درستی شرح میدهند؟آیا کارکرد رقابت در بازار حوزه معقولی از کیفیت و قدرت انتخاب را فراهم میآورد؟آیا تولیدات کارخانهای و فعالیتهای بستهبندی به محیط اطراف صدمه میزند؟آیا سیستم بازاریابی بازتاب زیادی در کیفیت زندگی دارد؟آنچه که جامعه از سیستم بازاریابی انتظار دارد چیست؟برای این منظور چهار هدف پیشنهاد شده است: 1-حداکثر کردن مصرف 2-حداکثر کردن قدرت انتخاب 3-حداکثر کردن رضایت مصرفکننده 4-حداکثر کردن کیفیت زندگی حداکثر کردن مصرف بسیاری از مدیران اجرایی معتقدند که بازاریابان باید مصرف کننده را تشویق به حدکثر مصرف نمایند.
حداکثر کردن قدرت انتخاب بسیاری از بازاریابها عقیده دارند که هدف از سیستم بازاریابی باید حداکثر کردن قدرت انتخاب مصرف کننده و تنوع در ارائه محصولات باشد.
در این شرایط حداکثر کردن قدرت انتخاب مصرفکننده صرفا با ارائه محصولات متفاوت که هریک برای رفع نیاز خاصی طراحی و ساخته شوند،عملی نمیشود بلکه تولیدات شرکتها در بازار بیش از پیش همسان میشوند مانند اتومبیلها (با قیمتهای برابر)،خمیر دندان،غذای بستهبندی شده و امثال آن با مارکهای تجاری متفاوت که کلا تفاوتی با یکدیگر ندارند."