Skip to main content
فهرست مقالات

جهانگردی و ارتباطات میان فرهنگی

نویسنده:

(30 صفحه - از 167 تا 196)

کلید واژه های ماشینی : جهانگردی، ارتباطات، ارتباطات میان فرهنگی، جهان، فرهنگی، میزبان، ارتباط، سفر، جهانگردی و ارتباطات، جامعه میزبان

خلاصه ماشینی:

"در صورتی که - با توضیحاتی که گذشت - بسیار پیش از ظهور نوع جدید جهانگردی - که در جای خود به دلیل اینکه شکل خاصتری از جهانگردی به طور کلی است، شایسته توجه ویژه است -،این فعالیت به عنوان ارتباطی میان فرهنگی در جهان بشریت وجود داشته و خاستگاه آثار بسیاری در تولد و گسترش تمدنها بوده است. انگیزه اگر چه در این نوشتار تلاش شده است تا جهانگردی، ارتباطی میان فرهنگی معرفی شود، اما لزوما به این معنا نیست که جهانگردان فقط با انگیزه شناخت دیگر فرهنگها سفر می‌کنند. این مسئله به این معنا نیست که سیاستگذاران جمهوری اسلامی فقط باید انواعی از جهانگردی با انگیزه‌های میان فرهنگی را ترویج کنند، بلکه به این معنا می‌تواند باشد که ایشان باید در سیاستگذاری‌هایشان، مرکز توجه خود را در برآورد سود و زیان ناشی از توسعه جهانگردی، در عین حال کلیه جوانب برآثار فرهنگی آن، قرار دهند از این تصمیم، این نکته بر می‌آید که با پذیرش این دیدگاه تشویق هموطنان به ایرانگردی به همان اندازه مهم و ضرور می‌شود، که تلاش برای جذب جهانگرد از کشورهای خارجی. نتیجه سوم اینکه، با توجه به عوامل مؤثر در جهت و شدت فرایند فرهنگ‌پذیری و همچنین عوامل چهارگانه‌ای که در میزان تأثیر متقابل جهانگردان و جامعه میزبان-بویژه دو عامل: ارتباطی و فرهنگی- بر شمردیم، پسندیده است که در موضوع جهانگردپذیری و جهانگردفرستی، اولویت با کشورهایی باشد که در این دو عامل نزدیکی بیشتری با آنان احساس می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.