Skip to main content
فهرست مقالات

کمیته ایرانی اتاقی بازرگانی بین المللی: توسعه بازارهای بین المللی تجارت دریایی

مترجم:

(4 صفحه - از 89 تا 92)

کلید واژه های ماشینی : بازارهای بین‌المللی تجارت دریایی ،توسعه بازارهای بین‌المللی تجارت ،دریایی ،المللی تجارت دریایی ،المللی ،کارشناس ،مواد اولیه ،نفت ،حمل‌ونقل دریای مواد اولیه ،بازار ،حمل ،ایران ،حجم تجارت کالاهای مایع ،تجارت کالاهای مایع ،کالاهای مایع ،نفت خام ،قرارداد ،کاهش تجارت کالاهای مایع ،مواد خام ،حد تجارت کالاهای مایع ،تقاضای حمل مواد خام ،تولید ،کالاهای خشک ،تولیدات مواد اولیه ،هزینه ،تقاضا ،مواد خام کاهش و حجم ،رشد ،تن کالاهای خشک ،مرکز بین‌المللی کارشناسی ICC

خلاصه ماشینی:

"کمیتهء ایرانی اتاق‌ بازرگانی بین المللی (به تصویر صفحه مراجعه شود) توسعه بازارهای بین المللی‌ تجارت دریایی در سال 1960 حجم حمل بین المللی‌ کالا از طریق دریا به یک میلیون تن رسید که تقریبا پنجاه درصد آن کالاهای‌ خشک و بقیه کالاهای مایع بوده است. در عین حال این امر نیاز به حمل‌و نقل دریایی سریع و مطمئن کالا را بوجود آورده است تا هماهنگ با سیستمهای‌ حمل‌ونقل زمینی امکان حمل DOCR TO DOOR را فراهم سازد،ثانیا بسیاری از صنایع به دنبال استفاده از مواد اولیه با صرفه‌تر برای تولید محصولات‌ خود می‌باشند. چشم‌انداز میان‌مدت برای رشد تجارت دریایی امیدبخش است و این‌ خوش‌بینی بر مبنای این فرض قرار دارد که رکود فعلی در ژاپن،آمریکای شمالی و اروپای غربی در اواسط دهه نود به پایان‌ خود نزدیک شود و از سال 1996 به بعد نرخ سالانه رشد اقتصادی به حدی که در نیمه دوم دهه 80 معمول بود برسد. در ملاقات و برخوردهائی که حضوری با ناخداهای موتور لنچ‌ها میشود بسیار اظهار نارضایتی مینمایند و درخواست دارند مقامات مملکتی در این امر تجدیدنظر کنند و در صورت امکان معافیت‌هائی به‌ شرح ذیل برای آنها در نظر گیرند: یک-هر فرد دریایی دارای کارت معتبر دریایی از سازمان بنادر و کشتیرانی و مشمول مقررات بیمه‌های تامین اجتماعی‌ باشد و بتواند در هر سفر از مبدأ کشورهای‌ جنوبی خلیج فارس اقدام به ورود مایحتاج‌ خود به هر ترتیبی که تعریف میگردد بدون‌ پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی‌ بنماید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.