Skip to main content
فهرست مقالات

یادداشت: مرزهای بی رنگ

نویسنده:

(1 صفحه - از 21 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : سینما، ویدئو، مخاطب، انتخاب مخاطب شاخصه‌های هنر سینما، فیلم، هنر، مد، تبلیغ، بیل‌بورد محصولات ایکات با استفاده، شمار طرفداران سینما اثر

خلاصه ماشینی:

"گاهی قدرت تکنیکی و جذابیتهای بصری یک آگهی تلویزیونی با یک فیلم بلند سینمائی قابل مقایسه است؛ پس دیدن تصویر محمدرضا گلزار برای تبلیغ پوشاک به همان اندازه چشم ما را به طراحی حروف کلمه «ایکات» میخکوب میکند که پیش از این «شاخص تناسب» اثر داوینچی کرده بود. تفاوت سینما و ویدئو نیز در این مقوله قابل بررسی است. ویدئو به مثابه رسانه‌ای که دارای ویژگیهای دمکراتیک بیشتری نسبت به سینماست، با دادن حق انتخاب به مخاطب خود قطعا طرفداران بسیار دارد. در مورد ویدئو به علت انبوه مخاطبان زیر پوشش آن، با دنیای یکپارچه‌ای سر و کار نداریم، اما به لحاظ عرضه محصولات میتوانیم مسئله را در این مطلب خلاصه کنیم که هر فیلم چه خوب و چه بد، تبلیغ خود را از طریق تأثیر بر مخاطب انجام میدهد. هرچند که در انتخاب مخاطب شاخصه‌های هنر سینما با تاریخ طولانی و متنوع، مد نظر قرار نگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.