Skip to main content
فهرست مقالات

جعبه جادو: رادیو همیشه اینجاست (مجادله بر سر ساختمان قدیمی رادیو در میدان ارک تهران) - یادداشت: اقتضا یا بیبرنامگی؟

نویسنده:

(1 صفحه - از 18 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : فیلم، خاکریزهای صحنه وارد صحنه جنگ، موسیقی، آهنگساز، تماشاگر، شهرک دفاع مقدس گروه فیلمبرداری، فیلمبرداری، شهرک دفاع مقدس در پرندک، رسول ملاقلی‌پور، سفر به چزابه

خلاصه ماشینی:

"آهنگساز نیز که به دنبال او می‌آمده، به زمان گذشته وارد میشود: سفری به 10 سال قبل از شهرک دفاع مقدس در پرندک، به خاکریزهای خط مقدم در چزابه این مکان در نظر وحیدآشناست: زیرا همان‌جائی است که او با دوربین سوپر 8 حوزه هنری فیلم میگرفته، برای آهنگساز نیز این مکان پر از بهت و ترس است. خط زیر آتش است و همزمان با عوض شدن زمان داستان، و رفتن از صحنه مصنوعی فیلمبرداری به خود واقعی جنگ، طراحی حرکات دوربین نیز از روند خود خارج میشود و در جهت هرچه واقعیتر نشان دادن صحنه، به حرکتهای دوربین در فیلمهای مستند جنگ بیشتر شبیه میشود طراحی انفجارها و تیراندازیها نیز به همین صورتند و در سکانس پس از ورود به جنگ تماشاگر تصاویری مستند میبیند. موسیقی فیلم همان است که وحید ابتدا از آهنگسازش میخواسته:«یک چیز جمع و جور، با سازهای ایرونی، در حد شخصیتها»موسیقی با ریتمی مخالف ریتم وقایع صحنه اجرا میشود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.