Skip to main content
فهرست مقالات

جعبه جادو: رادیو همیشه اینجاست (مجادله بر سر ساختمان قدیمی رادیو در میدان ارک تهران) - یادداشت: اقتضا یا بیبرنامگی؟

نویسنده:

(1 صفحه - از 18 تا 18)

کلید واژه های ماشینی : فیلم ،خاکریزهای صحنه وارد صحنه جنگ ،وحید ،موسیقی ،آهنگساز ،تماشاگر ،شهرک دفاع مقدس گروه فیلمبرداری ،فیلمبرداری ،شهرک دفاع مقدس در پرندک ،رسول ملاقلی‌پور ،سفر به چزابه ،جنگ ،خاکریزهای ،وحید و آهنگساز ،شخصیتها ،تماشاگر همرا‌ه وحید ،شهرک سینمائی پرندک ،ریتم ،داستان ،آهنگساز یک‌یک شخصیتهای واقعی ،شخصیتهای واقعی زندگی وحید ،وحید ابتدا از آهنگسازش ،فیلمبرداری فیلمی با موضوع دفاع ،جنگ تماشاگر تصاویری مستند ،آهنگساز نپسندیدن موسیقی ،فیلمهای مستند جنگ ،موسیقی فیلم ،دوربین در فیلمهای مستند ،آهنگساز به وحید ،ریتمی مخالف ریتم وقایع صحنه

خلاصه ماشینی:

"آهنگساز نیز که به دنبال او می‌آمده، به زمان گذشته وارد میشود: سفری به 10 سال قبل از شهرک دفاع مقدس در پرندک، به خاکریزهای خط مقدم در چزابه این مکان در نظر وحیدآشناست: زیرا همان‌جائی است که او با دوربین سوپر 8 حوزه هنری فیلم میگرفته، برای آهنگساز نیز این مکان پر از بهت و ترس است. خط زیر آتش است و همزمان با عوض شدن زمان داستان، و رفتن از صحنه مصنوعی فیلمبرداری به خود واقعی جنگ، طراحی حرکات دوربین نیز از روند خود خارج میشود و در جهت هرچه واقعیتر نشان دادن صحنه، به حرکتهای دوربین در فیلمهای مستند جنگ بیشتر شبیه میشود طراحی انفجارها و تیراندازیها نیز به همین صورتند و در سکانس پس از ورود به جنگ تماشاگر تصاویری مستند میبیند. موسیقی فیلم همان است که وحید ابتدا از آهنگسازش میخواسته:«یک چیز جمع و جور، با سازهای ایرونی، در حد شخصیتها»موسیقی با ریتمی مخالف ریتم وقایع صحنه اجرا میشود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.