Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت تبلیغ (ارتباطات) (5)

نویسنده:

(8 صفحه - از 82 تا 89)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات ،پیام ،روحانی ،اختلال ،ارتباط ،خشم ،موانع ،موانع ارتباطات ،مخاطب ،فرستنده ،ترس ،ادراکی ،جامعه ،عوامل خارجی مانع ایجاد ارتباط ،حق ،ارتباطات ایجاد مانع ،اختلال ادراکی ،مبلغین ،سخن ،درک ،خطای ،انسان ،ادراک پیام اختلالاتی ،موانع مهم ارتباطات سالم ،مانع ارتباطی ،سخن گفتن ،مخاطب اختلال معنایی ،اختلال معنایی ،عوامل ،تأثیر

خلاصه ماشینی:

"» در حقیقت، انسان هنگامی که خشمگین می‌شود تسلط کافی بر زبان و گفتارش ندارد، و همین امر باعث می‌شود که حرفهای نسنجیده و حساب نشده‌ای بر زبان جاری کند، و همچنین به دلیل اینکه تمام تمرکز نیروی فکری او صرف انتقام گرفتن و مقابله کردن با طرف مقابل خود می‌شود، سخنانش خالی از استدلال و منطق خواهد بود، و همینطور این حالت بحرانی موجود در او قدرت درک و فهمش را بر هم می‌زند؛ در نتیجه پیامی را که در چنین شرایطی ارسال می‌کند، نه تنها نمی‌تواند اثر سازنده و مثبتی از خود به جای گذارد؛ بلکه ممکن است آثار تخریبی نیز داشته باشد، و از طرف دیگر در چنین شرایطی، پیام دیگران را هم نمی‌تواند به صورت سالم و کامل دریافت کند. بر همین اساس، بر مبلغین ـ که نقش اصلی آنها ایجاد ارتباط با اقشار گوناگون جامعه است ـ لازم است که با کمال حوصله و سعه صدر با مردم برخورد کنند و احیانا اگر در رفتار و گفتار مخاطبین خود ناهنجاریهای اخلاقی مشاهده کردند، از حالت تعادل روحی خارج نشوند و برخوردهای نامناسب و جاهلانه افراد، در گفتار و رفتار آنها تأثیر منفی نداشته باشد؛ بلکه با عکس العمل کریمانه و همراه با آرامش روحی با افراد رو به رو شوند؛ در چنین شرایطی است که قطعا معارف و پیام دین در جان افراد نفوذ خواهد کرد و مبلغین هم رسالت خود را با موفقیت کامل به انجام خواهند رساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.