Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت تبلیغ (ارتباطات) (5)

نویسنده:

(8 صفحه - از 82 تا 89)

کلید واژه های ماشینی : ارتباطات، پیام، روحانی، اختلال، ارتباط، خشم، موانع، موانع ارتباطات، مخاطب، فرستنده

خلاصه ماشینی:

"» در حقیقت، انسان هنگامی که خشمگین می‌شود تسلط کافی بر زبان و گفتارش ندارد، و همین امر باعث می‌شود که حرفهای نسنجیده و حساب نشده‌ای بر زبان جاری کند، و همچنین به دلیل اینکه تمام تمرکز نیروی فکری او صرف انتقام گرفتن و مقابله کردن با طرف مقابل خود می‌شود، سخنانش خالی از استدلال و منطق خواهد بود، و همینطور این حالت بحرانی موجود در او قدرت درک و فهمش را بر هم می‌زند؛ در نتیجه پیامی را که در چنین شرایطی ارسال می‌کند، نه تنها نمی‌تواند اثر سازنده و مثبتی از خود به جای گذارد؛ بلکه ممکن است آثار تخریبی نیز داشته باشد، و از طرف دیگر در چنین شرایطی، پیام دیگران را هم نمی‌تواند به صورت سالم و کامل دریافت کند. بر همین اساس، بر مبلغین ـ که نقش اصلی آنها ایجاد ارتباط با اقشار گوناگون جامعه است ـ لازم است که با کمال حوصله و سعه صدر با مردم برخورد کنند و احیانا اگر در رفتار و گفتار مخاطبین خود ناهنجاریهای اخلاقی مشاهده کردند، از حالت تعادل روحی خارج نشوند و برخوردهای نامناسب و جاهلانه افراد، در گفتار و رفتار آنها تأثیر منفی نداشته باشد؛ بلکه با عکس العمل کریمانه و همراه با آرامش روحی با افراد رو به رو شوند؛ در چنین شرایطی است که قطعا معارف و پیام دین در جان افراد نفوذ خواهد کرد و مبلغین هم رسالت خود را با موفقیت کامل به انجام خواهند رساند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.