Skip to main content
فهرست مقالات

بایسته های اساسی پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامی

نویسنده: ؛

پاييز 1380 - شماره 28 (18 صفحه - از 34 تا 51)

کلیدواژه ها : تعلیم و تربیت اسلامی ،نظام تعلیم و تربیت ،پژوهشهای تربیتی ،بایسته‌هایپژوهشی ،گزاره‌های تربیتی ،روش تحقیق در تعلیم و تربیت اسلامی ،قلمروتعلیم و تربیت اسلامی ،بازسازی تعلیم و تربیت اسلامی

کلید واژه های ماشینی : تعلیم و تربیت اسلامی ،تعلیم و تربیت ،تربیت اسلامی ،پژوهش در تعلیم ،تربیتی ،آموزش و پرورش ،متون دینی ،قلمرو معرفت‌های تربیتی ،زمینه تعلیم و تربیت ،قلمرو تعلیم و تربیت ،دینی ،نظام تربیتی اسلام ،تعلیم و تربیت جدید ،نظام تربیتی ،قلمرو دین ،دین اسلام ،معرفت‌های تربیتی ،بایسته‌های اساسی پژوهش ،مفاهیم دینی ،علوم تربیتی جدید ،جدید ،تربیتی اسلام ،پژوهشهای تربیتی ،دیدگاه‌های اسلام ،ارائه تعلیم و تربیت ،عمل تربیتی ،کشورهای اسلامی ،تربیتی جدید ،دانش‌های تربیتی ،نظریات تربیتی

با اینکه در صد ساله اخیر، به ویژه نیمه دوم آن، تلاش‌های فراوانی در قالب پژوهش، سمینار، مقاله، کتاب و... در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی به صورت جدید انجام گرفته است، ولی هنوز دانش و نظام تربیت اسلامی، در قلمرو معرفت‌های تربیتی و رفتار تربیتی، جایگاه شایسته خود را نیافته است. به ویژه در سالهای پس از پیروزی انقلاب، پاسخ به چرایی این امر، یکی از دغدغه‌های عمده مسؤولین آموزش و پرورش کشور بوده و دیدگاه‌های متفاوتی درباره آن ارائه شده است. نگارنده در این مقاله درصدد است با نگاهی روش‌شناختی به پژوهش‌ها و اقدامات صورت یافته، «بایسته‌های اساسی پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامی» را ارائه کند و مراحلی را که از آن غفلت شده و چنین وضعیتی را پدید آورده است، نشان دهد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.