Skip to main content
فهرست مقالات

رادیو معارف، گامی به سوی تبلیغ رسانه ای دین (2)

نویسنده:

(8 صفحه - از 75 تا 82)

کلید واژه های ماشینی : رسانه ،رادیو معارف ،گامی به‌سوی تبلیغ رسانه‌ای دین ،تبلیغ ،دینی ،برنامه ،مخاطبان ،مخاطبان رادیو معارف ،شبکه‌های ،تبلیغ دین ،تولید ،طرح ،موسیقی ،رادیو معارف صدای جمهوری اسلامی ،قم ،کارشناسان ،چالشهایی ،نگرش ،فعالیت رادیو معارف در قم ،کارشناسان معارفی در شبکه‌های صدا ،اقتضائات طرح موضوعات دینی ،دین ( ،تبلیغ سنتی ،طرح مباحث دینی در رسانه‌ها ،صدا و سیما ،دغدغه ،فعالیت ،طرح موضوعات دین در رسانه‌ها ،کارکردهای ،طرح موضوعات دینی

خلاصه ماشینی:

"با پذیرش آثار خوب و پایدار «تبلیغ سنتی» و حضوری، این سؤال مطرح می‌شود که در عصر ارتباطات و رقابت چشمگیر «وسایل ارتباط جمعی» آیا تبلیغ سنتی کافی است؟ و می‌توان از قدرت اعجاب‌انگیز و مزیتهای فراوان رسانه‌ها که جزء لاینفک زندگی مردم شده است برای تبلیغ دین غافل بود؟ رادیو معارف در مدت فعالیت خود با ویژگیها، آثار و چالشهایی روبرو شده است که امیدواریم آشنایی فرزانگان و مبلغان با موقعیت این «رسانه دینی» بتواند به همدلی و همکاری بیشتر آنان بینجامد. اما آیا در کشور ما به دلیل موقعیت خاص صدا و سیما طرح موضوعات دینی در شبکه‌های مختلف صوتی و تصویری از این دست است؟ آیا می‌توان آنها را مصداق «رسانه دینی» دانست؟ در میان همه شبکه‌ها «رادیو معارف» از ویژگیهایی برخوردار است که می‌تواند مصداق «رسانه دینی (2) » باشد. کاستن فاصله تولید و مصرف فعالیت رادیو معارف در قم با توجه به ظرفیتهای ویژه علمی ـ پژوهشی این دیار، سبب شده است این رسانه ضمن تعامل بسیار خوبی که با مراکز مختلف دارد، در کم‌ترین زمان ممکن، پاسخگوی نیازهای دینی مخاطبان باشد. مأموریت و موقعیت کاری «رادیو معارف» سبب شده است که این رسانه با شناخت مناسب از نیازهای واقعی و چالشهای فکری و رفتاری تلاش کند در طرح موضوعات مورد نیاز و جدید پیشتاز و پاسخگوی دغدغه مخاطبان باشد. خلاءهای موجود و عملکرد رسانه‌ای ما نشان می‌دهد باید نسبت به «معلومات» و «مهارت» مورد نیاز و متناسب با اقتضائات رسانه و تربیت نیروهای کارآمد، نهضتی «علمی» و «عملی» شکل بگیرد تا آثار آن را در برنامه‌ها و رسانه‌های دینی کشور ببینیم، زیرا هر رسانه‌ای متأثر از موقعیت درونی و بیرونی خود فعالیت می‌کند و اصولا نقش واسطه، بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان دارد و مسئولیت اصلی آن توزیع است نه تولید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.