چکیده:
این مقاله با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر فروش بیمههای عمر به منظور تعیین عوامل مؤثر بر موفقیت بیمهگران شهر مشهد(به عنوان نمونه مؤثری از کل استان خراسان)و البته با تأکید بر تجارب سایر کشورها تهیه شده است.در ابتدا مبانی نظری بیمههای عمر،مفهوم بازاریابی(به طور عام)و مراحل فروشندگی خدمات بیمهای(به طور خاص)بررسی و تحلیل شده و در گام بعدی برخی از شاخصهای عملکرد شرکتهای بیمه ایران،آسیا و البرز را برای اثبات روند موفقیت این بیمهگران طی دوره زمانی 0831/1/1 تا 3831/6/13 مد نظر قرار گرفته است.این بررسیها روند موفقیت شرکتهای بیمه ایران و آسیا و تا حدی بیمه البرز بهخصوص از اواخر سال 1831 تا پایان نیمه اول سال 3831 بیشتر تأیید کرد و پژوهشگر را بر آن داشت تا عوامل موفقیت آنها را به کمک ابزارهای مصاحبه و پرسشنامه شناسایی کند.نتایج،سه دسته از عوامل اصلی شامل خصوصیات فردی بیمهگران،متغیر دانش و مهارتهای فروشندگان و نیز عامل بررسی رفتار مصرفکننده را معرفی کرد.(به ترتیب (Vc,Vb,Va .لذا،در بخش پایانی مقاله،با در نظر گرفتن تجارب سایر کشورها و نتایج مذکور،الگویی کاربردی و سه مرحلهای برای فروش خدمات بیمهای(با تأکید بر بیمههای عمر) ارائه شد.هرشرکت بیمه در هراستانی میتواند با بومیسازی این عوامل،از این مدل برای افزایش فروش خدمات بیمهای خود(بهویژه بیمههای عمر)استفاده کند.
خلاصه ماشینی:
"این مقاله با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر فروش بیمههای عمر به منظور تعیین
مدل برای افزایش فروش خدمات بیمهای خود(بهویژه بیمههای عمر)استفاده کند.
تحقیق نیز هدف اصلی پژوهشگر را برای شناسایی این عوامل(به طور خاص برای
مجموع حق بیمههای این دو کشور از حق بیمه سوئیس نیز کمتر است.
افزایش فروش خدمات بیمهای خود از جمله بیمههای عمر انجام داد که در نهایت به
البته سایر بررسیها حاکی از آن است که در سال 8991 درآمد کل صنعت بیمه عمر در
بررسی انجمن بازاریابی و تحقیق بیمه عمر در امریکا در سال 4891 نشان داد که
مبلغ کل حق بیمههای عمر شرکت بیمهء ایران نیز بیشتر از شرکتهای بیمه آسیا و البرز
البته جالب آن است که سرمایه بیمهشده و نیز حق بیمه سالیانه در سال 2831(در مقایسه با سال
بیمه عمر زمانی گروهی افزایشی بوده است و سپس در سال 2831 با 53 درصد کاهش
همچنین میزان ریالی فروش بیمههای عمر برای کل استان خراسان از سال 0831 تا آخر 6 ماهه نخست سال
در این شرکت نیز انواع بیمههای زندگی ارائه میشود.
3. به طور کلی بررسی عملکرد صنعت بیمه کل کشور در سال 1831 نشان میدهد
5. بررسی تجربه فروش بیمه عمر در بنگلادش نشان میدهد که این کشور با
6. بررسی تجربه صنعت بیمه مالزی نیز نشان میدهد که در سال 7991 با وجود
موفقیت در افزایش فروش بیمههای عمر ارائه کرده است.
برای افزایش فروش خدمات بیمهای(از جمله بیمههای عمر)مورد استفاده قرار گیرد.
بیمههای عمر(به طور خاص و مورد نظر این تحقیق)کند."