Skip to main content
فهرست مقالات

میزگرد مکتب مام: چرا انجمن های خانه و مدرسه فعالیت ندارند؟

(8 صفحه - از 32 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : انجمنهای خانه و مدرسه، انجمنهای هم‌کاری خانه و مدرسه، انجمن همکاری خانه و مدرسه، انجمن ملی اولیاء و مربیان، پدران و مادران، تشکیل انجمنهای خانه و مدرسه، تشکیل انجمن هم‌کاری خانه، عدم موفقیت انجمنهای هم‌کاری خانه، عدم موفقیت انجمنهای همکاری خانه، علل عدم موفقیت انجمنها

خلاصه ماشینی:

"انجمنهای مدارس دخترانه فعالیت‌ بیشتری از مدارس پسرانه دارند انجمنهای خانه و مدرسه در دبستان‌ها موفق‌تر از دبستانها هستند بدنبال بحثی که در شماره‌های گذشته مجلهء مکتب‌ مام درباه انجمنهای خانه و مدرسه شروع شده بود میزگرد مخصوصی روزشنبه هفتم بهمن با حضور مدیر عامل انجمن ملی اولیاء و مربیان ایران و عده‌ای از استادان روان‌شناس،متخصصان تعلیم و تربیت و نیز چند تن از روسای گروه‌های فرهنگی،مدیران‌ مدارس،دبیران و معلمان مدارس دخترانه و پسرانه‌ در تالار انجمن تشکیل شد و در اطراف عدم موفقیت‌ انجمنهای خانه و مدرسه بطور همه‌جانبه بحث شد که‌ خلاصه‌ای از آنرا ملاحظخه میکنید: شرکت کنندگان در دو جلسه میزگرد بانوان و آقایان شرکت کننده در دو جلسه با رعایت حروف تهجی نام خانوادگی عبارتند از: آقای دکتر عباس اکرامی-خانم بهجت‌ اردشیری(در بندی)-آقای محمود ابتهاج-آقای‌ احمد بهشتی شیرازی-آقای احمد بیرشک- خانم ناهید ایران پزشکی-خانم گیتی تبختری فرد -خانم عفت حبیبی-خانم عصمت خیر- آقای امیر نظام الدین دانشور-خانم مهین روحی- خانم امینه سام گیسی-آقای دکتر محمد علی طوسی- آقای دکتر سیروس عظیمی-آقای مهندس غلامحسن‌ فضل اللهی-آقای یعقوب لطیفی-آقای سید محمد مهدی مدنی-خانم لینا ملکومیان-خانم صدیقه‌ مینو-خانم طوبی مینو-آقای علاء الدین محقق. ناهید ایران پزشکی: آئین‌نامه کنونی تشکیل‌ انجمنهای خانه و مدرسه مربوط به ایامی بود که‌ با کمبود مدرسه-آب-برق و مسائلی از قبیل‌ اسفالت کوچه و خیابان روبرو بودیم،ولی حالا در نتیجه تحولات مملکت شد مدارس با این قبیل‌ موضوعات روبرو نیستند ولی اثرات کارهای گذشته‌ اینطور است که هروقت دعوتی از پدران و مادران‌ بعمل میآید آنان فورا تصور میکنند،میخواهند از آنها پول بگیرند و بدینجهت بمدرسه نمیآیند و اما نکته دیگر اینکه اگر پدران و مادران به مدرسه‌ای‌ که فرزندشان تحصیل میکند اطمینان داشته باشند، همه نوع همکاری میکنند کما اینکه نوعا در دبیرستان‌ آزرم که ریاست آنرا دارم می‌بینم،چه بسا روزها که دختران تا ساعت 9 شب در مدرسه هستند و اولیای آنها هیچ نوع نگرانی ندارند،بنابراین‌ عامل اطمینان هم اصل مهمی است که باید بین خانواده‌ و اولیای مدارس وجود داشته باشد تا کارهائی نظیر تشکیل و فعالیت انجمن خانه و مدرسه قوت‌ بگیرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.