Skip to main content
فهرست مقالات

چگونگی کمک به کودکان گوشه گیر و توسری خور (چند توصیه پرورشی به پدران و مادران)

(6 صفحه - از 28 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : کودک ،پدر و مادر ،کلاس ،کمک به کودکان گوشه‌گیر ،عادت ،اولیا ،کمک ،تکالیف ،آزار ،مدرسه ،کودکان گوشه‌گیر و توسری‌خور ،غیبت ،مرحله ،نوشتن ،اشتباه ،درس خواندن و مشق نوشتن ،ساعت درس خواندن ،درس خواندن ،شروع ،بچه‌های کلاس ،ساعت شروع کار ،کودک درس خواندن ،بچه‌های مدرسه با کودک ،بچه سایه پدر و مادر ،پدر و مادر کودک ،توصیه پرورشی به پدران ،بچه‌ها عادت ،کار ،غیبت کوتاه‌مدت پدر و مادر ،نوشتن و خواندن کودک

خلاصه ماشینی:

"مرحله دوم-عادت به کم‌توجهی مادر در این مرحله هم باید مادر یا پدر در آماده‌ کردن قبلی وسایل کار با کودک خود همکاری‌ نمایند،آنها بایستی باز هم موقعی که کودک درس‌ خواندن را شروع می‌کند کنار او بنشینند ولی‌ مانند سابق نباید زیاد به کارهایی که بچه‌ میکند،توجه نمایند و نبایستی بطور کامل‌ مراقب چگونگی نوشتن و خواندن کودک خود باشند بلکه می‌توانند در این موقع به خواندن‌ روزنامه،کتاب و یا بافتن بلوز و ژاکت بپردازند و یا آنکه در حالیکه کنار کودک نشسته‌اند از پنجره بخارج نگاه کنند و خود را با آنچه که‌ در خارج از اطاق میگذرد سرگرم نمایند و در این میان هر موقع متوجه شدند که کودک‌ بازیگوشی میکند و از خواندن یا نوشتن دست برداشته‌ است باید باو تذکر دهند که بکار خود ادامه‌ دهد،بزودی کارش تمام خواهد شد و آنوقت‌ می‌تواند سر فرصت بازی و تفریح کند. مرحله چهارم-عادت به دسترسی نداشتن‌ به پدر و مادر در این مرحله دیگر پدر و یا مادر لازم‌ نیست کنار میز کودک خود بنشینند،بلکه‌ باید فقط در فاصله صدارس فرزند خود باشند و از دور مراقب باشند که کودک آنها بکار خود مشغول باشد و پس از آنکه کمی از شروع‌ کار کودک گذشت می‌توانند بگویند،من‌ برای انجام یک کاری میروم ولی زود برمیگردم‌ اگر پدر یا مادر موقعیکه مراجعت کردند مشاهده نمودند که کودک در غیبت آنها درس‌ و مشق را رها کرده و مشغول بازی شده است‌ نباید عصبانی شوند و داد و فریاد راه بیاندازند و یا احیانا او را کتک بزنند زیرا این عکس العمل‌ ها جز ضرر نتیجه دیگری نخواهد داشت، بلکه باید به مرحله سوم بازگشت کنند و دوباره‌ مدتی در آن مرحله بمانند تا کودک آنها به‌ خود کاری عادت نماید و در غیبت مادر هم‌ بتواند مستقلا کار خود را انجام دهد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.