Skip to main content
فهرست مقالات

با بچه های شیطان چه باید کرد؟ آیا تنبیه و مجازات در مورد بچه ها اثر مثبت دارد؟

(6 صفحه - از 44 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : تنبیه ،کودکان ،مجازات ،مادر ،تنبیه و مجازات ،دختر ،تنبیه کودکان ،بچه‌ها اثر مثبت ،پول ،جریمه ،مجازات در مورد بچه‌ها ،مورد بچه‌ها اثر ،بچه‌های شیطان ،تماشای تلویزیون ،فریاد ،پدر و مادر ،اثر ،تنبیه کودکان نتیه مثبتی ،بچه‌های کوچک ،کار ،تنبیه و مجازان ،محروم ،بچه‌ها از تماشای تلویزیون ،تماشای تلویزیون محروم ،فرشته ،حقیقت مسئله تنبیه بچه‌ها ،جواب ،کار محرومیت از تماشای تلویزیون ،فرشته حرف مادر ،بچه‌ها کار خلافی

خلاصه ماشینی:

"زیرا بچه کوچکی که نمیفهمد و تشخیص‌ نمیدهد که چه کاری بد و چه کاری خوبست‌ چگونه ممکن است مورد تنبیه قرار گیرد؟ بچه‌های کوچک در حقیقت هر کاری را که‌ می‌کنند جنبه آزمایش دارد،آنها میخواهند بفهمند که اگر دست به چیزی بزنند،چه‌ می‌شود و بنابراین اگر ندانسته خرابی بار آورند نباید تنبیه شوند و در حقیقت این‌ وظیفه بزرگترهاست که شرایط و محیط اطراف‌ کودکان را طوری آماده کنند که آنها مجال‌ خرابکاری و لطمه زدن را پیدا ننمایند،و بعلاوه بزرگترها باید بچه‌ها را با خطرات‌ آشنا کنند و بآنها بفهمانند که اگر دست‌ خود را بطرف آتش ببرند میسوزند و یک مرتبه‌ که بچه حس کرد دستش میسوزد دیگر هرگز بآتش نزدیک نمی‌شود وگرنه تنبیه و کتک‌ زدن و داد زدن بسر او فایده‌ای نخواهد داشت. جریمه موجب پیشرفت نمی‌شود بعضی از اولیا عادت کرده‌اند که کودکان‌ را بطور ناخودآگاه بخاطر عملی که کرده است‌ دو بار تنبیه میکنند و این تنبیه از هر جهت‌ ناموجه است،مثلا مادر فرهاد باو میگوید که اگر در امتحان نهایی موفق شود و در درس حساب نمره خوب بگیرد یک دوچرخه‌ برایش خریداری میکند ولی واقعا با آنکه‌ فرهاد سعی خود را میکند در درس حساب‌ نمره پنج میگیرد و در نتیجه در امتحان‌ رد می‌شود و البته بدین ترتیب دوچرخه را که قرار بود بعنوان جایزه بگیرد از دست‌ میدهد ولی مادر و پدرش باین جریمه که‌ نخریدن دوچرخه باشد اکتفا نمی‌کنند و او را تنبیه هم می‌کنند که چرا نمره بد گرفته‌ است و بدین ترتیب کودکشان را در حقیقت‌ دو بار تنبیه کرده‌اند که از نظر روانی و تربیتی‌ درست نیست."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.