Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی برای امور صادرات (قسمت دوم)

ISC (6 صفحه - از 45 تا 50)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، بازار، کسب اطلاعات، ارائه اطلاعات، جمع‌آوری، مدیران، اطلاعات جمع‌آوری، پروژه، جمع‌آوری اطلاعات، جهت ارائه اطلاعات و نتایج

خلاصه ماشینی:

"لکن وظیفه مدیر ارشد است که بر این امر کنترل و نظارت نماید،و بپرسد:آیا با توجه به هزینه واقعی مربوطه،انجام آن به صلاح است؟آیا می‌توان آن را از منبع اطلاعاتی دیگر کسب کرد؟ محدودیت زمانی ارزش وقت می‌تواند از ارزش پول بیشتر باشد. اگر شرکت از محققان خارج از شرکت استفاده می‌کند لازم است آنها نیز توجیه شوند وگرنه اطلاعات کسب شده مفید و مؤثر نخواهد بود. این متغیرها پاره‌ای از اطلاعات می‌باشند که می‌توانند تفسیر شوند تا پاسخ‌هایی برای سؤال‌های دیگر فراهم کنند؛مثلا ممکن است قادر به تعیین میزان تقاضا برای دستگاه‌های ضبط و پخش ویدیو در بازار بخصوصی نباشیم،ولی می‌توان از تقاضا برای تلویزیون در بازار مربوطه به عنوان متغیرهای جانبی برای استفاده کرد. در این میان چندین سؤال مهم مطرح می‌شود: آیا این یگانه تفسیر منطقی می‌باشد؟ اگر تفسیرهای زیادی وجود داشته باشد بدترین آنها کدام است؟ مواقعی که اطلاعات تقریبی است،و نه جامع و مانع،محققان باید جرأت بیان آن را داشته باشند و دربارۀ احتمالات گوناگون بحث کنند. این‌گونه بررسی‌ها به شرکت (به تصویر صفحه مراجعه شود) کمک خواهد کرد تا از تجارب،ما بیاموزد مثلا اگر نتایج تحقیق می‌گوید که در تجارت جهانی موردنظر نباید داخل شد این امر می‌تواند هدف جدیدی به عنوان فعالیت تحقیقاتی قرار گیرد. در جهت آگاه‌سازی افراد نسبت به مسائل و موقعیت‌های ویژه اقدام شود بعضی از محققان حرفه‌ای در جمع‌آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل آن بسیار خوب عمل کرده ولی هنگام ارائه آن با شکست روبه‌رو می‌شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.